Inlägg från: Anonym (gört) |Visa alla inlägg
  • Anonym (gört)

Ni som varit inlagd på psykiatrin...

Jag jobbar inom psyk och kan säga att alla blir bättre - som vill bli bättre. Och du verkar motiverad. Stannar du bara kvar tills medicinjusteringar och uppföljning på det är klart så kommer du känna dig bättre. Det är bra att vara på en avdelning när man mår så dåligt att man själv funderar på att lägga in sig. Jag tycker du ska göra det. Du behöver absolut inte vara rädd, fortsätt bara att vara motiverad och tänk på att det är du som är viktig och att du ska må bra! Lyckokram till dig!

• Anonym (gört)
    Anonym (Rädd) skrev 2013-12-02 21:47:05 följande:
    Tack gört! Har pratat med överläkaren på min psykiatri och han ska hjälpa mig få igenom behandlingshem. Går det inte så lägger jag in mig! Men nej är det så att man får betala det själv? Fy fan!!!
    Nej du betalar absolut inte mycket och har du inte redan ett högkostnadskort så är de få kronor du måste betala absolut värt det för att du ska må bra!! Läs här på 1177  om patientavgifter:

http://www.1177.se/Stockholm/Regler-och-rattigheter/Patientavgifter/#section-1

Lycka till nu vännen! Jag tror på dig och det kommer personalen på avdelningen du lägger in dig på också att göra!
    Fet kram!
  • Anonym (gört)
    Anonym (Rädd) skrev 2013-12-02 22:00:51 följande:
    Bor i skåne

Tror inte det spelar någon roll, det är nog samma taxa överrallt. Menar bara att du käkar väl ändå när du är hemma och 40 eller 80 spänn/dag är inte mycket i en miljö där du dessutom förhoppningsvis blir successivt bättre i ditt mående.
  • Anonym (gört)
    Anonym (Rädd) skrev 2013-12-02 22:00:15 följande:
    Åh vad snäll du är gört! Tack för alla råd och tips. Hoppas på det bästa nu. Jätte snällt av dig. Stora tack kramar till dig. Och er andra:)
    Jättebra av dig att du tar itu med det här nu! Lycka till!  {#emotions_dlg.flower}
  • Anonym (gört)
    Anonym (Rädd) skrev 2013-12-02 22:14:11 följande:
    För mig så bryr jag mig inte så mkt om kostnaden. Visst jag ska ju så klart ha råd med det men vill bara må bra och maten om dagen hemma är ju också dyr... Så mkt godis som jag äter hihi
  • Anonym (gört)

TS. Hur går det för dig? Tänker på dig!

Svar på tråden Ni som varit inlagd på psykiatrin...