• Johanna6

Ni som varit inlagd på psykiatrin...

EnLitenSvamp skrev 2013-12-15 18:28:27 följande:
    Sveriges regering lägger ner en struntsumma på psykatrin vilket leder till underbemanning och "dålig" service.

Jag har varit på ett antal ställen både på S.T göran och Danderyd och tro mig när jag säger att det inte kommer hjälpa ett skit. Trodde själv första gången att jag "kommit hem" och att folk skulle lyssna på mig och ta del av min misär. BULLSHIT, du får träffa en läkare (ofta tillsammans med någon assisten) 1 gång om dagen i ca 10 minuter under resten av tiden får du dela med en massa väldigt psykiskt sjuka människor. Inte alls ovanligt att det är folk med kraftiga psykoser, schizofrena eller väldigt självmordsbenägna personer.

Dagarna går väldigt långsamt och de trycker i dig en massa skit så du knappt kan prata ibland. OM du nu beslutar dig för att lägga in dig så ta med dig en laptop, hörlurar och en internetsticka.  

Just ja, jag har även erfarenhet av RPÖV i huddinge vilket också är underbemannat så om det går ett larm när du har samtal måste du gå hem. Vet att detta inte var det du ville höra men jag berättar som det är IRL.
    Enligt min erfarenhet fick jag inte alls något lugnande eller så. Trodde jag skulle få något men de var väldigt hårda på det.
  • Johanna6
    Fjärilslarv skrev 2013-12-17 15:48:31 följande:
    samma här de nästan kastade medicin efter mig.
    men någon att samtala med fick man inte.
    Jag ville verkligen ha något för att lugna mig och bara få sova lite men de var stenhårda, skumt att det är så olika.
  • Johanna6
    EnLitenSvamp skrev 2013-12-17 16:50:14 följande:
    Du har rätt i det du säger men det borde finnas uppdelningar av vilken grad av psykisk sjukdom man har.
    Att ligga inne på psyket för självmordsförsök med schitzon är fan inte rätt.

Precis, man blev bara förvarad. 

Vart ska man vara om man gjort självmordsförsök då?
  • Johanna6
    EnLitenSvamp skrev 2013-12-18 18:32:29 följande:
    Med andra deprimerade människor. Inte så att det finns lite av den varan tyvärr.

Man ska INTE vara med folk som är schizofrena eller allmänt våldsamma/skrikiga. Man önskar ju bara att man dog så man slapp höra/se galenskapen. Träffade en tjej som lades in på psyket för självmordsförsök där det var en kvinna som som typ var kannibal (fattade inte hela historien) och som tog en tugga av sin egen arm vid lunchen.

Jag vet att det finns en kille på Piva på Danderyd som är schizofren och som går runt med landstingetskalsonger på huvudet och som tror att han jobbar som livvakt åt kungen och som vaktar olika "objekt" inne på avdelningen. Jag vet massor av liknande historier från en mängd olika städer och man har slutat bli förvånad.  
    Ja du menar så. Jo det klart de ska vara på en psykiatrisk avdelning men dock inte beblandas av den sortens psykisk sjukdom.
  • Johanna6
    Anonym (bipolär) skrev 2013-12-19 14:51:22 följande:
    Jag tänkte på alla sjukhus som finns i Sverige. Hade ingen tanke på att förolämpa dig på något sätt.
    Jag var inlagd på Gbgs största sjukhus och även där var alla blandade.
  • Johanna6
    Anonym (bipolär) skrev 2013-12-19 15:13:28 följande:
    Vet du varför? Tycker de att det är bra så?
    Ingen aning.
Svar på tråden Ni som varit inlagd på psykiatrin...