• kgv

Vill ha dina bästa och ENKLA spartips!

Det går ingen nöd på oss men vi är väldigt långt ifrån några höginkomsttagare. Vi är två vuxna och ett barn + ett på väg. Jag tycker inte om att slösa onödiga pengar (även om jag måste erkänna att jag lägger alldeles för mycket på godis och VET att det är en väldigt onödig utgift). 

Jag vill ha tips på enkla saker att göra för att få mer pengar in på sparkontot och mindre pengar ut på onödigt skit.

Det jag vet att jag kan göra:

- Endast köpa godis på lördagar.
    - Ställa äggklocka för att lära mig att duscha snabbare och därmed spara varmvatten.
    - Släcka lyset i rummen vi inte är i (snarare behöver min man lära sig det).

• Svar på tråden Vill ha dina bästa och ENKLA spartips!
  • kgv
    Grande Rock skrev 2013-12-02 13:52:31 följande:
    använd inte bilen till korta sträckor, det går nästan lika snabbt att cykla
    jag har 7,5km till jobbet, dörr till dörr skiljer det max 5 minuter med bil och cykel. Med två kallstarer kostar bilåkningen mig minst 30kr per dag.

Tyvärr kräver mitt jobb bil så jag har inget val. Maken cyklar däremot varje dag. Han har investerat i vinterdäck till cykeln och därmed sparar vi in månadskort.

• kgv
    Grande Rock skrev 2013-12-02 14:09:14 följande:
    det är även applicerbart på andra transporter än till och från jobbet Flört
    Haha! Givetvis! 
  • kgv

Idag satte jag faktiskt äggklockan när jag duschade. Sporrade en hel del och jag lyckades faktiskt bli klar (utan stress) med marginal. Kändes sweet

Svar på tråden Vill ha dina bästa och ENKLA spartips!