• Aniiee

Vill ha dina bästa och ENKLA spartips!

Grande Rock skrev 2013-12-02 17:12:04 följande:
    exakt vad är det som är klart med det? vad gör den med strömmen den förbrukar?
    http://energimyndigheten.se/sv/Hushall/Din-ovriga-energianvandning-i-hemmet/Hemelektronik-och-standby/Varme-fran-transformatorer/

Lite enkel läsning. Laddaren till min telefon är dock kall om det inte sitter en mobil eller läsplatta i....... Kag skulle nog föreslå att alla känner på sina laddare o.dyl. en halvtimme efter att mobilen eller vad det nu är har kopplats bort. Men det här är säkerhet, inte pengar. I pengar så tror jag att en kall laddare inte drar mer än försumbara hundradels ören om dagen......
    Yaoi is the opiate of the fangirls
  • Aniiee
    bullerbyn skrev 2013-12-02 17:30:35 följande:
    Om du har en laddare, t.ex en datorladdare, så ser du ju att lampan lyser fastän laddaren ej är ansluten till datorn.
    Vilket är ungefär lika säkert som när Energimyndigheten förutsätter att du inte har lock på kastrullerna när man lagar mat.......

Min bärbara dators laddare slocknar när den inte sitter i....... Man får helt enkelt kolla sina egna prylar och sedan ta till åtgärder efter det. Men det är OT......
    Yaoi is the opiate of the fangirls
Svar på tråden Vill ha dina bästa och ENKLA spartips!