• Caila

Vill ha dina bästa och ENKLA spartips!

Jag försöker framför allt att undvika att köpa nya kläder i tid och otid. Så länge jag inte ändrar storlek kan jag ha de kläder jag redan har och det är ganska få kläder som verkligen slits ut. Strumpor och strumpbyxor som verkligen slits köper jag när det är superrea, tex ett par stickade strumpbyxor för 15 kr. Då blir det kanske lite udda färger, men det kan vara kul att variera. Koftor, kjolar och byxor som är använda hänger jag ut på balkongen och vädrar, ibland över natten. Sen luktar de fräscht och inte det minsta svett, så kan jag tvätta lite mindre och slita lite mindre på kläderna. Till treåringen köper jag nästan enbart begagnade kläder, det finns massor av fint som inte alls är slitet, plus att alla läskiga kemikalier redan är urtvättade och inte skadar mitt barn. Samma sak gäller till viss del leksaker. Böcker lånar vi på biblioteket, extra skönt när man läst samma bok för lillan en hel månad att få byta mot någon annan.

Jag försöker också tänka att vårt hem duger som det är, och att det är onödigt att ändra om och köpa nytt pynt när vi ju gillade det vi har när vi köpte det. Det håller väl kanske inte i evighet, men många tröttnar alldeles för snabbt på tex. möbler och inredning.

Svar på tråden Vill ha dina bästa och ENKLA spartips!