• Annaïck

Vilken leksak leker din 5-aring mest med (pojke)

Jo haller pa och funderar pa julklappar och undrar vilken leksak din pojke som är 5 ar leker mest med.

• Svar på tråden Vilken leksak leker din 5-aring mest med (pojke)
  • Sisisisi

Turtles, lego, starwarsgubbar, petshops och playmobil.

Keep your child rear facing for as long as possible!

• Natulcien

Jag har en 5-årig systerson. Och där är det Flexi Trax, lego, pussel och byggsatser som gäller.

• Natulcien

Kaplastavar är ju, för övrigt, en bra grej. Det funkar för vår 3-åring och för oss föräldrar... Skrattande

• hysteria

Min 6-åring fick förra julen playmobil skepp och ö med sjörövare som har varit väldigt uppskattat,

• AAS10
    ses23 skrev 2013-12-03 12:48:03 följande:
    hur mycket räcker 1 sån sats till? 300 känns många, men man märker med lego att 300bitar är ganska lite då-

De fyller en mellan trofastlåda. De räcker en bra bit faktiskt lagom o testa om de är intresserade av de sedan kan man ju alltid köpa 300till men för min son har de faktiskt räckt
  • Trilllana

Varför så viktigt att de har pojkar som svarar? Vi har en femåring, som ska få batmanlego i julklapp. Och en bok med Peter Pan.

• hellokill3r

Kanske är det en student som ska kartlägga barns lekvanor kontra omgivningens förväntningar eller nånting. Nån som läser genuspedagogik och vill ha underlag till sinc-uppsats. Det finns många anledningar. Och jag antar att din femåring är en flicka, isåfall, varför svarar du?

• Trilllana
    hellokill3r skrev 2013-12-04 09:16:41 följande:
    Kanske är det en student som ska kartlägga barns lekvanor kontra omgivningens förväntningar eller nånting. Nån som läser genuspedagogik och vill ha underlag till sinc-uppsats. Det finns många anledningar. Och jag antar att din femåring är en flicka, isåfall, varför svarar du?
    Eller att ts funderar på julklapp till sin femåriga pojke.
  • polaris

Han leker mest med geomag och lego. Har köpt polydron som han ska få i julklapp, tror det kommer bli mycket uppskattat då han leker mycket med det på förskolan. 

• pojkens

lgo, i princip endast lego om han väljer själv hemma. Men med kompisar leker de mer rolllekar tor jag, och kojor etc. 

• cosinus

Min 5-årige son leker eg väldigt lite med saker.

Han klättrar, hoppar, gör kullerbyttor och volter på madrasser, står på huvudet och leker med bollar inne. Han har eg aldrig varit någon lekare men väldigt motorisk av sig och önskar sig eg mest bara saker som han kan leka ute med. Typ twintip-skidor (det kommer han inte få, jag tycker han kan åka frammåt något år till)

Men, när han väl är stilla, så ritar han eller bygger pärlplattor eller kan sitta ett tag och spela tv-spel.

Lego är kul att önska sig, men när det väl är byggt leker han aldrig med det.

• Annaïck
    Trilllana skrev 2013-12-04 08:18:15 följande:
    Varför så viktigt att de har pojkar som svarar? Vi har en femåring, som ska få batmanlego i julklapp. Och en bok med Peter Pan.
    Det är min son det gäller..julklappar!
Svar på tråden Vilken leksak leker din 5-aring mest med (pojke)