• Anonym (Fråga)

Kommer min 5-åriga son bli bög? - det vill jag inte.

Jag har märkt att min son har ett väldigt feminint beteende. Många gånger vill ha klä sig i klänningar, leka med dockor och umgås med tjejer. Han verkar inte ha något som helst intresse för pojkaktiviteter. Jag anmälde honom till fotboll men han ville inte spela. Det här var bara några exempel.

Jag älskar min son mer än allt, men om han är bög måste man ju acceptera det, även om jag hade hoppats på att han ska vara normal. Jag och min man har diskuterat detta. Han har lite svårare för hela situationen. Han har exempelvis föreslagit att vi ska erbjuda honom mer kill-saker så han inte blir mer homosexualiserad än vad han redan är. Men jag vet inte om det är något bra alternativ. Som sagt vi älskar vår son, men vi tänkte mer att för hans bästa är det kanske bättre om han blir mer heterofierad, just för att han lättare ska kunna skaffa familj i framtiden och leva lyckligt. Jag menar inte att homosexualiserade människor är olyckliga, däremot löper de större risk att bli olyckliga just för att de går miste om familjelivet. Så jag har egentligen inget emot homosexualisering.

Jag vet barn är lättare att träna. Så min fråga är ifall det går att på något sätt vända honom till att bli mer intresserade av "heterosaker"? eller eventuellt något annat tips. Min man försöker exempelvis med dockor visa honom att killar gillar tjejer och tjejer gillar killar. Han försöker också väcka ett intresse för bilar hos honom. Men jag vet inte om det hjälper.

• Svar på tråden Kommer min 5-åriga son bli bög? - det vill jag inte.
  • Anonym (Suuuuuck)

Homosexualiserad är nog mitt nya favoritord.

• Charissima

Kära T.S. Din 5-åring är inte bög. Det finns inga 5-åringar som är det. Han är ett småbarn. Mitt intryck är att han leker rollekar. Det gör barn. Det är roligt att pröva olika roller. Klänning och högklackat. Spiderman. Låt honom leka!

Mitt barnbarn, en pojke, älskar rosa. Han vill bära tröjor och smycken i rosa. Han är inte bög. Han leker. Han leker flicka, tjej, "att vara som mamma"  eftersom han älskar sin mamma. Kan det tänkas att han blir bög? I så fall visar det sig i 14-15-årsåldern, men det har ingenting att göra med hans dragning till rosa. Han älskar även sin pappa. med pappan gör han pappasaker. Pappan bär en rosa pikétröja på golfbanan. Han är inte bög.

Det är bra om ni som föräldrar kan ha en avslappnad inställning till hans lekar. Det vore olyckligt om han fick en känsla att det är något fel att leka flicka.

Beträffande detta att homosexuella går miste om familjelivet vil jag rätta till missförståndet. Det var förr. I  dag viger Svenska kyrkan homosexuella par. Ett par exempel på familjer där man även valt att ha barn är Mark Levengood och Jonas Gardell samt biskop Eva Brunne med partner och barn, Stockholms stift.

• Serendipitet

Bahahaha!

Tror inte någon i dagens samhälle kan vara så.. Talförmågan brast nog ;)

*** Ellinor 2005/09/22 *** Evelina 2012/01/15 ***
  • Prins Williams Mamma
    Anonym (Fråga) skrev 2013-12-04 14:55:49 följande:

Jag har märkt att min son har ett väldigt feminint beteende. Många gånger vill ha klä sig i klänningar, leka med dockor och umgås med tjejer. Han verkar inte ha något som helst intresse för pojkaktiviteter. Jag anmälde honom till fotboll men han ville inte spela. Det här var bara några exempel.

Jag älskar min son mer än allt, men om han är bög måste man ju acceptera det, även om jag hade hoppats på att han ska vara normal. Jag och min man har diskuterat detta. Han har lite svårare för hela situationen. Han har exempelvis föreslagit att vi ska erbjuda honom mer kill-saker så han inte blir mer homosexualiserad än vad han redan är. Men jag vet inte om det är något bra alternativ. Som sagt vi älskar vår son, men vi tänkte mer att för hans bästa är det kanske bättre om han blir mer heterofierad, just för att han lättare ska kunna skaffa familj i framtiden och leva lyckligt. Jag menar inte att homosexualiserade människor är olyckliga, däremot löper de större risk att bli olyckliga just för att de går miste om familjelivet. Så jag har egentligen inget emot homosexualisering.

Jag vet barn är lättare att träna. Så min fråga är ifall det går att på något sätt vända honom till att bli mer intresserade av "heterosaker"? eller eventuellt något annat tips. Min man försöker exempelvis med dockor visa honom att killar gillar tjejer och tjejer gillar killar. Han försöker också väcka ett intresse för bilar hos honom. Men jag vet inte om det hjälper.

Jag slutade läsa ts efter du skrivit "Jag älskar min son mer än allt, men om han är bög måste man ju acceptera det ÄVEN OM JAG HADE HOPPATS PÅ ATT HAN SKA VARA NORMAL"......Hur i helvete understår du dig att säga så? Fy fan rent ut sagt din son är normal han upptäcker han experimenterar. Och du dömer honom. Homosexuella behöver inte gå miste om familjelivet då dom får adoptera och även skaffa barn på vanligt sätt.
    William 110428 Jasmine 131126
  • Anonym (haha)

Läst igenom tråden och fått mig några skratt. 

Jag hoppas innerligen att Ts är ett stort skämt, annars tycker jag enormt synd om sonen.

Jag har själv en son, som visserligen är i 3års åldern, men senaste året har allt rosa varit av intresse, han vill ha sin prinsessklänning (som jag köpt åt honom)och många av hans andra kläder är också rosa (speciellt ytterkläder), leker med dockor, bilar och lego. Hjälp, kommer han att bli bög??

Skämt åsido, han får vara precis som han är/blir. Han är min son och jag kommer att älska honom oavsett om han är hetro,homo,transa eller nåt annat. Varför? En person förändras inte bara för att den till slut "kommer ut ur garderoben", man är samma person som innan man berättade.''

Tycker det är riktigt tragiskt att det finns såna här fördomar nuförtiden. Det är vi vuxna som lär barnen vad som är rätt och fel. Om vi inte kommer inse att det ÄR NORMALT så kommer dessa fördomar att leva vidare.

• ådärsattdenja

Vet du vad ts, din son ÄR bög. Och sedan kommer han att växa upp och ha BÖGSEX med sin pojkvän hemma hos dig, du kommer på honom mitt i akten och startar då en till troll-tråd som heter "min son får inte vara bög".

(Jag vet inte hur man länkar i trådar dessvärre)

• Nomanisanisland
    Anonym (Fråga) skrev 2013-12-04 14:55:49 följande:

Alltså jag hänger upp mig på ordet normal är. Bögar är normala, bisexualla är normala och straighta är normala. Alla förekommer naturligt hos människan och hos ganska många andra saker. Din uppdelning av saker i hetero- och homosaker är så befängd så den orkar jag inte gå in. Låt ditt barn gilla eller intressera sig för vad den vill, utan att nödvändigtvis hänga på etiketten "homo" på motorcykeln eller "hetero" på tulpanrabatten.
  • Anonym (hehe)
    La Lola skrev 2013-12-04 15:26:48 följande:
    Fasiken...nu kommer ju Hedda bli bisexuell!!!!!
    Hon gillar ju bådeock!

Hahaha
    Jag lekte med både dockor och bilar som liten och jag är bi. ;)
  • Anonym (hehe)
    Anonym (mamman) skrev 2013-12-04 18:56:43 följande:
    När han var 15 år kom han ut som gay! Vi har alltid älskat honom precis som han är! 

Låt ditt barn leva sitt liv!
    UNDERBART! 
    Jag önskar att fler föräldrar vore som er! :) <3

/Ungt bi som inte är ute än
Svar på tråden Kommer min 5-åriga son bli bög? - det vill jag inte.