Kommer min 5-åriga son bli bög? - det vill jag inte.
Jag har märkt att min son har ett väldigt feminint beteende. Många gånger vill ha klä sig i klänningar, leka med dockor och umgås med tjejer. Han verkar inte ha något som helst intresse för pojkaktiviteter. Jag anmälde honom till fotboll men han ville inte spela. Det här var bara några exempel.
Jag älskar min son mer än allt, men om han är bög måste man ju acceptera det, även om jag hade hoppats på att han ska vara normal. Jag och min man har diskuterat detta. Han har lite svårare för hela situationen. Han har exempelvis föreslagit att vi ska erbjuda honom mer kill-saker så han inte blir mer homosexualiserad än vad han redan är. Men jag vet inte om det är något bra alternativ. Som sagt vi älskar vår son, men vi tänkte mer att för hans bästa är det kanske bättre om han blir mer heterofierad, just för att han lättare ska kunna skaffa familj i framtiden och leva lyckligt. Jag menar inte att homosexualiserade människor är olyckliga, däremot löper de större risk att bli olyckliga just för att de går miste om familjelivet. Så jag har egentligen inget emot homosexualisering.
Jag vet barn är lättare att träna. Så min fråga är ifall det går att på något sätt vända honom till att bli mer intresserade av "heterosaker"? eller eventuellt något annat tips. Min man försöker exempelvis med dockor visa honom att killar gillar tjejer och tjejer gillar killar. Han försöker också väcka ett intresse för bilar hos honom. Men jag vet inte om det hjälper.