Inlägg från: LängtansBlåaBlomma |Visa alla inlägg
  • LängtansBlåaBlomma

    Sputor för att framkalla äl UTAN ivf?? Ngn mer än jag?

    Hur gick det, tjockisbullen?

    Själv börjar jag precis 50ie Puregon idag. Jag brukar behöva minst 16 dagar med sprutor.


  • LängtansBlåaBlomma
    Tjockisbullen2012 skrev 2014-01-09 10:41:39 följande:
    Längtansblåablomma: De blev inget denna gång tyvärr. Kör en omgång utan sprutor nu då de hade stängt när mensen kom. Jag hoppas att de blir någon relativ regelbunden ägglossning så jag kan köra igång ned sprutor igen. Hur många gånger har du kört med sprutor? :)
    Tre gånger. En gång gick det bra (fast hade konstiga flytningar), en gång blev jag överstimulerad och en gång (den sista) hann det inte bli nånting eftersom vi tog det långsamt och det sen blev jul.
  • LängtansBlåaBlomma
    Finmamma skrev 2014-01-09 16:22:41 följande:
    Längtansblomma, hur stor dos har du thir vid dina 3 försök?
    50 och 75
    Sist provade vi att bara öka från 50 till 67 men det hände inget. Jag behöver starta på 50 och sen öka till 75. Eller, det vet jag ju inte eftersom jag inte lyckats bli gravid än.
  • LängtansBlåaBlomma
    Finmamma skrev 2014-01-09 19:28:22 följande:
    Trina, såå spännande!! Hur känner du dig?? Jag är såå nervös inför första sprutan ikv!! Är rädd att jag på något sätt ska reagera på den!! Är jätte rädd för överstimulering samtidigt som jag är jätte rädd för att jg inte alls kommer reagera på 37.5 ie. Funderar också på hur länge jag kommer få spruta!!?? Med min tur och kropp lär det ta 4 v innan ngt händer!!! Usch vad pessimistisk jag är :(
    Vad gör det om du inte reagerar på 37,5 - då kan ni ju bara höja doseringen. Man håller på tills en äggblåsa börjar mogna.
    Min blogg nedan har jag använt för att dokumentera mina behandlingar. Gå gärna in och läs om du vill läsa. Du kan ta någon av kategorierna som rör Puregon, som liknar Gonal-F :)
  • LängtansBlåaBlomma
    trina skrev 2014-01-17 07:17:06 följande:
    Det var två ägg på 13 & 14mm på vänster sida och sen ett par mindre på höger. De var bestämde och skulle bara ha ett ägg. Började med 50IE och fick öka till 75IE det sista.
    Grejen är ju att dey handlar inte bara om risk för tvillingar. Om du har två som redan är stora och kommer mogna av mer sprutor, men samtidigt har fler på väg, finns en risk för fyra, fem ägg. De små kan ju skjuta iväg på kort tid.

    Du verkar ha det lite som jag. 50 är för litet. 75 för mycket. Svårt att veta.
    Nästa gång kanske du får ett enda ägg på 50, kroppen är mysko.
  • LängtansBlåaBlomma
    Tjockisbullen2012 skrev 2014-01-20 21:18:58 följande:
    Men om du inte brukar ha egen ägglossning och de fanns ett ägg och du känner lite nu vilket bör stämma med äggets storlek och att den växer 2 mm per dag. Då bör de vara på gång. Hur ser flytningarna ut?

    Jag brukar få ägglossningsflytningar 2-3 dagar innan ägglossning och strax där på kommer molandet och stickningar som kommer och går. Jag vet helt säkert att jag har ägglossning när sexet gör ont om man kommer för långt in och när det är ömt och obehagligt. Man kan tycka att det borde vara som skönast då men inte för mig.
    Tillägg: Min äggblåsa växte 1 mm per dag så 2 mm är inget givet. 
  • LängtansBlåaBlomma

    Jag vet... Jag har hållit på med hormoner; Pergotime och Puregon, sen december-12 utan att fått ägglossning. Jo. Kanske att jag fick en ägglossning i maj-13 med Puregon+ovitrelle men det blev aldrig konstaterat.


  • LängtansBlåaBlomma

    Menar du mig? Det är min fjärde behandling bara. Det tar tid eftersom min kropp reagerar så olika på doseringen. Vad ska jag annars göra?? Puregon är ju sista steget innan ivf.


  • LängtansBlåaBlomma

    Jag får inte äl på egen hand. Jag har testat 3 ggr Pergotime m noll resultat. Sen 3 ggr Puregon. Sedan har sommaren och julen och andra saker som tex för tjock slemhinna gjort uppehåll mellan behandlingarna. I maj/juni kanske jag fick äl. Annars har det hänt nåt, under- eller överstimulans. Eftersom jag reagerar på Puregon ser jag inte nån orsak till att pröva nåt annat. Läkarna tror på Puregon, bara vi hittar rätt sätt. Därför blir jag förvånad över att en del antingen kör Pergotime i flera år ELLER en del som bara provar Puregon tre gånger och sen får remiss tillivf. Fascinerande hur olika våra kroppar är!


  • LängtansBlåaBlomma

    Vet inte. Hade ett moget äggblåsa för två veckor sen. Vi hade lite sex men har inte några graviditetssymptom så jag vet inte om det tog sig. Bim på lördag men testdag på måndag pga Ovitrelle i kroppen. Inställd på minus.


  • LängtansBlåaBlomma

    Tjockisbullen, vad ledsamt med en cysta som skjuter upp allt. Hur llänge har ni försökt? ad gör man åt en cysta och varför går det inte att bli gravid med en sån?


  • LängtansBlåaBlomma
    Finmamma skrev 2014-02-17 20:10:20 följande:
    Va på första vul idag efter 7 dagar med gonal f! Ingenting hade hänt absolut NADA!
    På vilken dag började det synas något sist du tog sprutor?
  • LängtansBlåaBlomma

    Har berättat i några andra trådar men jag fick negativt på graviditetstestet imorse, har världens mensvärk och har idag fått veta att jag har en liten cysta från gulkroppen kvar som måste bort innan vi kan fortsätta. Så nu ska jag bara vänta.......


  • LängtansBlåaBlomma

    Tjockis: Min var ju också 4 cm men min läkare trodde den skulle gå bort. Ska på uppföljning om två veckor redan. Vad trodde din läkare??


  • LängtansBlåaBlomma
    trina skrev 2014-03-14 12:48:51 följande:
    Vi måste alltid ha en mens mellan varje försök.

    Själv var jag på ultraljud idag men det är för tidigt att säga något. Hade tre på elva millimeter och två på nio milliliter. Ska tillbaka nästa vecka för att se om en eller max två har blivit dominanta.
    Om slemhinnan är tjock fortfarande behövs oftast en mens. Men menar du en extra mens utöver det som oftast följer en Puregonbehandling?
  • LängtansBlåaBlomma

    Trina: fast ibland har jag kunnat starta direkt på den mens som blev av Puregon/ovitrelle. Ibland hae jag fått ta en ny mens. Det beror på hur hinnan sett ut. 


Svar på tråden Sputor för att framkalla äl UTAN ivf?? Ngn mer än jag?