• rosenknopp83

har du "döpt" din bil? heter denna något?

Alla som har bil i min bekantskaps krets har "döpt" sina bilar, det är en salig blandning till tantnamn och coola killnamn. Så när jag köpte min första bil i våras som är en riktig tant bil fick hon namnet Ruth, någon mer som spexar till det att döpa sin bil?

• Svar på tråden har du "döpt" din bil? heter denna något?
  • sasso78
    sasso78 skrev 2013-12-06 10:21:26 följande:
    Haha! Nej, den heter inget. Säger bara bilen eller volvon.
    Fast jag hade en dålig gammal bil en gång. Den kallade jag för skrothögen.
  • Lowika

Brukade kalla den Pegutten, inte så fantasifullt, men svägerskan döpte om den till Peggy när hon lånade den :D

Blir annars en variant på regskylten. Senaste bilen blev Malawi.

• emmisss

Har döpt en bil i mitt liv...
    En skruttig rostig vit Golf, som startade i alla väder! 

Den hette "Vita Faran"! ;)

• SuzR

Vårt reg nr börjar med FAC så ibland säger vi 'fac' bilen eller så att det låter som 'fuck' men det är mer 'bilen'

• Mentat

Min förra hade en nummerplåt med bokstäverna DMZ så den fick heta "den demilitariserade zonen". Om ni någonsin hade åkt med på en tur med mina två killar i baksätet så hade ni förstått förhoppningen bakom det namnet...

• 010306

kallade den förra Huppen ! hade med reg. numret att göra

• Waldo

Oh my lord.....

Nej min bil var redan döpt när jag köpte den, den heter Audi

• MajaMaria79

Självklart har våra bilar namn. Min mans röda passat heter Spättan och min silvriga polo Sillen.
    Innan hade vi Busse, som var en Chrysler och stor som en buss. Jag hade Fräser en Ford focus.

Barnen älskar att bilarna har namn.
    Min syster har en blå bil, den kallar vi Blåslampan när den funkar som den ska och Blå-slamsan när den är trasig

• Excentriskan

Röda Faran alt GummanT
    Trans Am -74 (har ägt den i 18 år nu) Gumman är i stort behov av TLC och jag kan bara tillhandahålla TL:et

Förolämpningar är argument som används av folk som har fel
Svar på tråden har du "döpt" din bil? heter denna något?