Inlägg från: MuppinCowboy |Visa alla inlägg
  • MuppinCowboy
    Anonym (lättlurade) skrev 2013-12-07 10:48:52 följande:
    Vet inte om jag ska tycka att det är roande eller tragiskt att folk är så lättlurade och har gått på följade trolltrådar:
    - lille Ludvig vars pappa hade en affär med förskolläraren
    - Mannen som är pappa till fruns systerdotter
    -kvinnan som blev slagen av sin man och som flydde samna kväll hon skrev tråden.
    Nu vet jag inte om samtliga dessa trådar är trolltrådar men den sista tråden finnar jag j****t osmaklig om det är en trolltråd då det handlar om ett ämne som är allvarligt och att göra dett till något underhållande för trollet är bara vidrigt.

Troll med intelligens och fantasi, och gärna med en smula humor också, behöver inte sänka sig till sådan nivå, de kan finna uppmärksamhet och uppskattning ändå.

Så snälla troll, trolla med hjärnan inte med arslet
  • MuppinCowboy
    MuppinCowboy skrev 2013-12-07 11:00:43 följande:
    Så snälla troll, trolla med hjärnan inte med arslet
    Tyvärr verkar det inte som om alla troll lydde den uppmaningen Obestämd

Jag hoppas ni rutinerade troll kan ta hand om dess unga glopar och visa dem den sanna trollstigen
  • MuppinCowboy
    EllisBell skrev 2013-12-08 07:27:12 följande:
    Förstår verkligen inte det här. Varför spelar det roll om en tråd är sann eller ej? Det här är ett forum inte verkliga livet. Antingen är en tråd intressant/relevant/underhållande och då kanske man svarar. Annars klickar man vidare. Att jaga troll och tro att det är prestige att avslöja felaktigheter eller att vara troll stolt över att man "lurar" okända på ett forum är verkligen efterblivet. Det viktiga är väl inte om en tråd är absolut sann eller inte utan om den är läs/diskussionsvärd.
    Problemet är inte i huvudsak TS-Troll utan Inläggs-Troll, de som svarar hånfullt och provocerande endast i syfte att få folk att reagera dessa förstör trådar oavsett om TS är sann eller inte.
  • MuppinCowboy
    puss skrev 2013-12-08 11:30:27 följande:
    såna trådar som tex lilla ludde och fsk-fröken, som får en massa beröm och kramar, tror jag kommer av folk som känner sig ensamma och har brist på omtanke i sina liv.
    annars skulle man ju inte söka tröst och stöd här liksom.
    Ja det är nog lite uppmärksamhetstörstande, typ 'titta på miiiiiiig!!'

• MuppinCowboy
    SupersurasunkSara skrev 2013-12-08 15:21:41 följande:
    Jo tyvärr har det funnits trolltrådar där TS har skrivit att h*n vill ta livet av sig och det engagerar många som verkligen blir oroliga.

Nja, den tråden tror jag inte mycket på faktiskt. Sättet personen skriver på verkar tillhöra en betydligt yngre person än någon som har en dotter i den åldern.
    Dem  slänger ur sig en massa saker för att se om människor nappar på det

• MuppinCowboy
    talktothehand skrev 2013-12-08 21:44:34 följande:
    FÖ är det ju förbjudet att skrika troll i FL-trådar (som jag så vänligt fick påpekat för mig av någon regellusläsande paragrafryttare) men får man diskutera potentiella trolltrådar i en tråd helt tillägnad trollen? Kan man skriva ut trådar man misstänker för trolltrådar här eller kommer inlägget tas bort då?
    Vi får väl kalla trådarna något annat för trolltrådar då?

Vad sägs om ToA-trådar

(ToA -Troll och Annat)

• MuppinCowboy

Var hittar man forumreglerna förresten?

Jag hittar medlemsvillkor men där står inget specifikt om vad man får eller inte får skriva om på forumen, så kan någon vänlig själ visa vägen med en länk då jag pinsamt nog inte kan hitta dem själv

Dumhet diskriminerar inte
  • MuppinCowboy
    EllisBell skrev 2013-12-09 11:29:08 följande:
    Men varför är det viktigt att ifrågasätta trådar? Hellre att 10 trådar startade av uttråkade människor får en massa seriösa svar än att en människa som faktskt söker hjälp eller råd tvingas stå ut med en massa ifrågasättande och trollspekulationer. Det senare skulle jag säga är det stora problemet på forumet, att så fort någon berättar en sak som man inte själv känner igen skall det skrikas troll och letas luckor i historien. Va.fan.spelar.det.för. roll.
    För att citera mig själv:

"Problemet är inte i huvudsak TS-Troll utan Inläggs-Troll, de som svarar hånfullt och provocerande endast i syfte att få folk att reagera dessa förstör trådar oavsett om TS är sann eller inte."
Svar på tråden TA - Troll Anonymous