• Recept

Multitech vs TwoWay

Vi har båda.
    Vår kille fyller 3år i mitten på februari.

Multin har vi i den bil vi använder mest och den andra, tw, har vi haft i extra bilen.
    Numer sitter tw:n i mormors bil.
    Jag tycker multin känns säkrare, det står ju att man kan vända den å ha den framåt när det är dags för det, men jag tycker den är lite väl tung för det. Däremot så känns den  säkrare nu, bakåtvänd. Den har ju såna "vingar" ovanför axlarna som tar upp vid en sidosmäll, tw:n har ju inte det.

Tw:n är ju bra å lättsam för den är enklare att flytta runt på om man nu ska göra det. Även den bli ju stabil iom att man spänner fast den dels med bältet och sen drar fast den mot stolen framför med dom andra bältena.

Men dom där clipsen på sidan retar mest mig faktiskt dom gånger vi jäklats med att ta i och ur stolen.
    Jag blir vansinnig och det slutar med att sambon får montera stolen själv...
    Jag tycker bara den korvar till bältet och så blir det inte på tw:n

Sen är det kanske lite trångt för killen med benen i multin, blir böjda ben. Benutrymmet är bättre i tw:n, men även där är det böjda ben.

Jag tycker själv att multin känns säkrare iom sidoskyddet, stödbenet och att stolen i sig känns bastantare.
    Men man inbillar sig ju att alla stolar som säljs ska va säkra.

Vi skjutsar ju ändå runt på killen i den andra stolen rätt mycket med.

Svar på tråden Multitech vs TwoWay