• Sisisisi

Multitech vs TwoWay

Jag har båda och tycker lätt att multitech är värd de extra pengarna! Barnet sitter mycket bättre i den och det känns skönt att ha stora sidoskydd. De funkar dessutom ungefär lika länge, Twoway är inte mycket större.

Har du kollat på AG Belogic annars? Vi hade den oxå och barnet satt absolut bäst i den. Den har varit väldigt billig de senaste veckorna på jollyroom.

Keep your child rear facing for as long as possible!

• Sisisisi
    MeNoLike skrev 2013-12-07 07:29:16 följande:
    Har man stora barn som jag haft är multitech värdelös

Hmm, hur stora var dina barn? Min son satt superbra i den tills han var 118 cm/22kg/5år.

• Sisisisi
    Mimmi77 skrev 2013-12-07 07:50:06 följande:
    Vi köpte en multitech då hon på affären lovade dyrt o heligt att den var bäst och störst för ett långt barn. Dottern var nästan 3 och vi fick direkt använda oss av näst högsta klicket på nackstödet!! Nu är det på högsta och skaver på axlarna så vi vände framåt för att få loss nackstödet ett hack till hon blir 4 i mars så alldeles för tidigt för vissa.

Ja, det är onödigt att vända så tidigt. Jag skulle köpa en Twoway då som är den rymligaste stolen. Har ni testat den och sett hur mycket det är kvar?

Multitech rekommenderas att man inte har framåt eftersom den är så tung. Bättre att välja en riktig bältesstol som väger hälften så mycket.

• Sisisisi
    Dr Mupp skrev 2013-12-07 14:43:19 följande:
    Den är inte störst bilbarnztolar.se/2013/01/21/britax-two-way-ar-inte-den-rymligaste-stolen/

Fast det där stämmer tyvärr inte. Hon kuddade upp barnet och gissade vilken han skulle växa ur först. Min unge har växt ur stolarna på riktigt och jag vet att Twoway är störst. Men det skiljer inte mycket. Jag hade tänkt byta till Twoway när belogic och multitech var urvuxna, men det var så liten skillnad så vi bytte till bältesstol då.

Svar på tråden Multitech vs TwoWay