• Margaux

Multitech vs TwoWay

Vi har båda stolarna och för en 2,5åring så sitter barnet mycket bättre och bekvämare i Multi-Tech. Men vår 3,5 åring som börjar närma sig 105cm har nackstödet i högsta positionen nu.... Han kommer nog snart sitta bättre i Two-way.....
    Jag gillar båda stolarna men ska erkänna att Two-way införskaffats enbart för att det är en så lätt och behändig stol.... inte för att det känns så himla "rejäl" och säker, änen om jag vet att den är trygg nog.

• Margaux
    Mimmi77 skrev 2013-12-07 13:38:33 följande:
    Blir till att köpa bältes stol då!
    Man bör inte ha någon 5 punktsbälte stol framvänd. Det ger för lite flexibilitet i nacken vid en eventuell krock och barnet riskerar att bryta nacken. Ska man åka framåt är det tryggare med en bältesstol.....
  • Margaux
    Sweet life skrev 2013-12-07 13:40:46 följande:
    Alla bakåtvända stolar är säkrare än att vända ett för ungt barn. Och sen har dom genomgått samma tester för att få säljas..
    Jag vet det. Men Multi-Tech har flera gånger varit bäst i test och det har inte Two-Way vad jag vet.....
  • Margaux
    momomo skrev 2013-12-07 13:48:44 följande:
    Men växer barnet ur stolen så spelar det ingen roll hur bäst i test den är
    Hur är det relevant? Att stolen är lagom är väl en självklarhet?
  • Margaux
    Dr Mupp skrev 2013-12-07 14:33:25 följande:
    Klart det är viktigt när du står där med en fyraåring som ryms i den ena stolen men inte i den andra. 
    Jo men Ts har en 2,5 åring. Och frågade om det var värt att köpa en Multi-Tech. Enligt mig är det det. Ska man tänka som du kan vi ju bara ta bort alla andra stolar från marknaden med motiveringen att barn växer och Two-way är störst.
Svar på tråden Multitech vs TwoWay