Inlägg från: Anonym (Förbannad) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Förbannad)

Paul Walker

Alltså jag kan inte släppa att han är död. Fattar inte vad det är för fel på mig! Jag har alltid gillat honom som skådis men vad fan. . . Har blivit så illa berörd av han och hans vän dödskrasch. Där är en film som det ser ut som en människa bland vraket som typ segnar ner, bilen tog eld efter 1 min, varför gjorde ingen något? 1 min kan man göra rätt mycket på, varför filmar man? Varför springer man inte fram och försöker dra ut dem? Och om det nu var tex paul i filmen så såg det faktiskt ut som han stod upp, det borde ju varit ännu enklare att dra ut honom. Det sitter i mitt huvud vet att jag inget kan göra men ändå går jag hela tiden och tänker och önskar att det aldrig skulle ha hänt. Och det är ju inte bara det här som påverkar mig utan det är ju alla olyckor, naturkatastrofer osv. Fan mår ju så dåligt av det. Hur ska jag få ut det här ur mitt system? Måste också skriva att jag kan inte fatta att ingen har nämnt något om att paul och hans flickvän träffades bär hon var 16år och han 33år. Det är anmärkningsvärt, var är alla moraltanter nu då?

• Svar på tråden Paul Walker
  • Anonym (Förbannad)

Nej men du menar alltså att du inte ens skulle försökt? Bilen brann ju inte. Det ser ju ut som han rör på sig, och hur klar i skallen är man efter en krock? Han kanske försökte få ut sin vän. När jag hörde om det så var det första jag sa att hoppas dem dog direkt för fy fan att dö på det viset, enligt obduktion levde han efter kraschen och man är inte säker att han satt kvar i sitt säte. Ja jag skulle då inte bara stå och glo.

• Anonym (Förbannad)

Nej jag bryr mig inte hur gammal flickvännen var. Men här på fl har man ju läst om 16 åringar som är tillsammans med äldre och då svarar alla att de blir utnyttjade. Bilen brann inte förräns efter 1 min, där var bilar som stannade direkt vid kraschen men ingen gjorde något.

• Anonym (Förbannad)

www.aftonbladet.se/nojesbladet/article17965651.ab,

Ok har missat det med vännerna, har bara läst att de blev stoppade av polis, men vad jag förstod så var det andra bilar i direkt anslutning till olyckan som inte gjorde något, och bilen började ju inte brinna förräns efter 1 min. Det är fruktansvärt tragiskt. Som sagt det berörde mig otroligt mycket och har svårt att sluta tänka på det.

• Anonym (Förbannad)

Paul Walker var en skådespelare, www.thenewstribe.com/2013/12/01/paul-walker-dead-few-recent-quotes-by-paul-walker/. Men det är ju just det, känns overkligt. Och det är ju det att jag tycker han var en så fin och god människa. Inte såg man honom i pressen hela tiden som andra skådisar. Och det är ju just det jag undrar, varför gjorde inte idioterna som filmade något? Tycker det verkar vara så mycket oklarheter. Den ene vännen slog ner en polis på väg till bilen, om poliser var där före varför gjorde man inget? Där borde ju funnits någon mer som kunde försökt. Alla är vi olika. När jag var med i en krock som var på väg att gå riktigt riktigt illa så var jag totalt tyst och lugn, kollade bakom och runt mig för att se om någon skulle köra in på min sida, vännen satt bredvid och skrek och kunde inte fatta varför jag var tyst. Så funkar jag, jag blir lugn och försöker se klart och samla mig, skulle därför inte tvekat en sekund att försöka hjälpa, inte fan hade jag stått med kameran i näven.

• Anonym (Förbannad)

Ja och jag skrev att alla är olika, men istället för att filma kan man väl försöka göra något? Någon borde kunnat gjort något. De som var där innan bilen började brinna kunde väl ha agerat? Nej jag mår illa av hur människor ställer upp flr varandra. Och det gäller ju inte bara när det är en kändis.

• Anonym (Förbannad)

Ok. Säg så här, ni är ute och kör med familjen och krockar, bilen brinner inte men kommer troligtvis inom kort att börja brinna, du är oskadd och kan ta dig ur bilen själv. Dina barn sitter bak och har också klarat sig fint men din syster sitter fast och är skadad. Skulle ni väntat på räddning eller försökt få ut systern, skulle ni kunna stå och bara titta på när någon brinner upp? Det handlar ju inte här om det är en kändis eller ej, är fullt medveten om att det händer olyckor var och varannan dag där någon säkert kunde agerat. Här tycker jag utifrån infon man blivit matad med att någon skulle ha agerat. Sen att vissa knappt vet vem han var är väl för att han inte var så mediakåt. Jag tycker att han verkade vara en otroligt fin person som betedde sig som oss andra vanliga, tyckte han var en bra skådis också. Det är tragiskt, verkligen tragiskt. Jag har svårt för att släppa att han är död, har aldrig varit besatt av honom eller någon annan skådis men det var något med honom, något som har satt sina spår.

• Anonym (Förbannad)

Janbanan01 Förmodligen blir det ju mer snack när en kändis dör pga att det står överallt i media. När jag läser om olyckor som händer blir jag illa berörd oavsett om det är en kändis eller inte. Anledningen till den här tråden handlar egentligen mycket om medmänsklighet, här blev det så brutalt sant att medmänsklighet knappt existerar. Det får mig att må dåligt. Dessutom när det handlar om en människa som verkar så genomsnäll och bryr sig väldigt mycket om andra.

• Anonym (Förbannad)

Anonym HALELUJA; Det pratas ju om att det ska göras fler filmer, de är redan planerade. Så löjligt att skriva så, ingen tvingar någon att titta. Jag gillar inte allt jag ser heller , ska jag reagera som du då? Jessica 338; Det är så jag känner, tittar fortfarande på allt jag kan komma över, är inne på fb osv. Jag kan inte släppa detta. Så onödig olycka. Och det är väl så jag känner att jag inte kände honom personligt. Men ändå, han kändes så "normal" inte alls den här kändistypen. Önskar jag kunde gjort något.

Svar på tråden Paul Walker