Inlägg från: Amie77 |Visa alla inlägg
  • Amie77

Smör vs Margarin

Ibland smör, ibland margarin. Jag är uppväxt i ett margarinhem och tycker inte om smaken av Bregott etc. Har alltså Lätta för jag tycker det är godare. En smaksak helt enkelt.

I bakning känner jag ingen skillnad alls smakmässigt de gånger jag använder smör och de gånger jag använder margarin. Om jag bara bakar nåt snabbt som t ex scones tar jag därför oftast margarin och annars smör. Känns ju trots allt mer naturligt med smör.

• Amie77
    Severus skrev 2013-12-07 13:01:55 följande:
    SJÄLVKLART smör....Vem fan vill ha margariiiiiiiin?
    Om du läste inlägget ovanför ditt s¨å kan du se att jag "för fan" vill ha margarin. Förklaring finns också.
  • Amie77

JoBa: Äh, lite krav kan man ju ha på sina medskribenter!! Glad (Men självklart har du rätt. Reagerade dock mest på "vem fan" som att folk som väljer att äta margarin är idioter. För mig som i 19 år växte upp med det hemma så är det helt enkelt så att jag [inte alla] vänjer sig vid den smaken och det är den man vill ha... Då vill man ju inte bli idiotstämplad som en "vem fan".)

Inser att eftersom detta är FL så är det nu stor risk att någon kommer att ge exempel på att "JAG åt BARA margarin i mitt hem tills jag var 25 och JAG har gått över till SMÖR så jo du är en idiot"-inlägg. Väntar med spänning. Eller så är det så att denna diskussion inte får folk att dra igång så, men inget förvånar mig på FL längre.

• Amie77

Eller så känns det inte lika kul nu då vi förutsett vad som kan komma att ske. JoBas exempel ovan är ju ett bra exempel på vad som faktiskt skulle kunna hända här.

• Amie77
    DeLo skrev 2013-12-07 19:22:21 följande:
    Använder mjölkfritt så margarin gäller för min del. 
    Är det ingen mjölkprodukt alls i margarin?
  • Amie77
    tessan27 skrev 2013-12-08 23:14:45 följande:
    Använder milda mjölkfritt då barnen är mjölkallergiker. Annars hade jag gärna använt smör. Själv har jag alltid Bregott på mackan.
    Ah, man måste köpa särskilda mjölkfria för att få det mjölkfritt. Då fattar jag!
Svar på tråden Smör vs Margarin