• MorUggla

Wow - jag plussade! BF i Aug 2014.

Hej alla!

Jag måste bara dela med mig om att jag plussade idag!

Det är hemligt än så länge för mina nära och kära, just för att risken för missfall är hög nu de första tre månaderna... Men någon måste man ju berätta det för ;)

Beräknad förlossning sker i Augusti 2014. :)

Det känns väldigt OVERKLIGT. Embryot är nu ca 2,5 v, räknat fr.o.m. min senaste ägglossning. 

Det var vårt andra försök. Trodde absolut inte att det skulle gå så fort!

Mina första symtom blev följande (varierar ju kraftigt från person till person):

1:a veckan: Kändes som att jag kunde "följa ägget vandra igenom äggledaren". Visste liksom var den befann sig någonstans! :/  Har fortfarande en känsla av var embryot sitter fast i livmodern. (På vänstra sidan av livmodern). :) 

2:a veckan: Började känna av en molande mensvärk på morgonen och natten, samt fysisk/psykisk PMS. Kände mig trött och känslosam. Brukar nästan alltid känna av samma symtom en vecka innan mens. 

Förväntade mig att få min mens den 5/12 - men fick den inte. Fick endast en ljusrosa-ljuljusbrunaktig flytning. Gjorde ett test samma dag och det visade sig vara negativt.

BIM +2 (idag den 7/12) så testade jag igen, då jag ännu inte hade fått min mens... Och där kom +:et. Trodde inte mina ögon. Bad mannen springa och köpa ett nytt test från ett annat märke. :D

Finns det någon som har BF i Augusti 2014? Tänkte att det vore himla kul att uppdatera varandra om vad som sker i kroppen och psyket vecka för vecka. ;) 

Ni som redan är erfarna får givetvis också delta i tråden och komma med inputs! :)

• Svar på tråden Wow - jag plussade! BF i Aug 2014.
  • ClaraV

Plussade också idag! :D Men är på bim -1 idag. Så är överlycklig. Knyttet beräknas 16/8. :)

Jag har känt som molande värk idag och går hela tiden och tänker "shit, nu kommer mensen" men det gör den ju inte. Mår även illa.

GRATTIS TILL OSS!

• MorUggla

Åhhh va kul Clara!!! :D GRATTIS!

Jag håller absolut med dig om att man sitter och väntar på att mensen ska komma när som, eftersom att man känner av "mensvärken" till och från!

Illamåendet kände jag av första gången idag, när jag drack kaffe på morgonen (innan testresultatet kom). Så det var ingen inbillning där nej. :D

Men det var inte så hemskt, för det höll endast i sig i ca en minut. :)

Vi får väl se om det blir värre med tiden, eller om vi klarar oss undan lite "mildare" än vad vissa andra kan göra.

• ClaraV

Det är ju så olika för alla. :) Har en dotter sen innan, och med henne hade jag bara som molande mensvärk fram till vecka 7, sen började jag att kräkas som en tok och kräktes hela graviditeten, fram till vecka 12 så kräktes jag bara jag böjde mig framåt, så hoppas på att slippa det denna gång. ^^

• MorUggla

Åh, fy! Det lät ju inte alls roligt.

Men de flesta brukar säga att "det var värt allt" när de fick hålla om sin "knutte" för första gången. 

Det här är min första graviditet, så jag har verkligen inget att jämföra med. Så det är väldigt intressant att höra vad andra har upplevt " i mina veckor".  :)

Jag håller iaf tummarna för att det ska gå bättre med illamående för dig denna gång!

• ClaraV

Ja det var värt varenda krämpa. :) Och nu längtar jag såååå efter att passera vecka 12 så att man kan skrika ut till hela världen att Nova ska bli storasyster. :D

• MorUggla

Hehe.. Ja, jag vet faktiskt inte riktigt hur jag ska lyckas hållal mig för att tala om det för någon innan V.12! :D

Min man sa att jag endast fick äta ekologisk mat och frukt fr.o.m. nu.  :) Vad är det mer man ska undvika att äta mer än mögelost, sushi, räkor, koffeinhaltiga drycker och alkohol?

• MorUggla

Grattis mikispikis! Glad

Är detta ditt första IVF försök? Första barnet? Lycka till nu! 

• mikispikis90

Tack :) njae, mitt första IVF försöks omgång fast försök nummer 2 :) detta är en "fet" (fryst embryo transfer, de placerar ett befruktat embryo i min livmoder vid min naturliga ägglossning). :) mitt första barn och det är inga fel på mig men min man har haft cancer :-/ har VUL 7 jan och bm på tisdag :)

• ClaraV
    MorUggla skrev 2013-12-08 10:00:49 följande:
    Hehe.. Ja, jag vet faktiskt inte riktigt hur jag ska lyckas hållal mig för att tala om det för någon innan V.12! :D Min man sa att jag endast fick äta ekologisk mat och frukt fr.o.m. nu.  :) Vad är det mer man ska undvika att äta mer än mögelost, sushi, räkor, koffeinhaltiga drycker och alkohol?

Det finns så mycket man ska undvika. Mitt enda tips är att undvika det uppenbara och sen lyssna på vad kroppen säger. :)
Svar på tråden Wow - jag plussade! BF i Aug 2014.