Wow - jag plussade! BF i Aug 2014.
Hej alla!
Jag måste bara dela med mig om att jag plussade idag!
Det är hemligt än så länge för mina nära och kära, just för att risken för missfall är hög nu de första tre månaderna... Men någon måste man ju berätta det för ;)
Beräknad förlossning sker i Augusti 2014. :)
Det känns väldigt OVERKLIGT. Embryot är nu ca 2,5 v, räknat fr.o.m. min senaste ägglossning.
Det var vårt andra försök. Trodde absolut inte att det skulle gå så fort!
Mina första symtom blev följande (varierar ju kraftigt från person till person):
1:a veckan: Kändes som att jag kunde "följa ägget vandra igenom äggledaren". Visste liksom var den befann sig någonstans! :/ Har fortfarande en känsla av var embryot sitter fast i livmodern. (På vänstra sidan av livmodern). :)
2:a veckan: Började känna av en molande mensvärk på morgonen och natten, samt fysisk/psykisk PMS. Kände mig trött och känslosam. Brukar nästan alltid känna av samma symtom en vecka innan mens.
Förväntade mig att få min mens den 5/12 - men fick den inte. Fick endast en ljusrosa-ljuljusbrunaktig flytning. Gjorde ett test samma dag och det visade sig vara negativt.
BIM +2 (idag den 7/12) så testade jag igen, då jag ännu inte hade fått min mens... Och där kom +:et. Trodde inte mina ögon. Bad mannen springa och köpa ett nytt test från ett annat märke. :D
Finns det någon som har BF i Augusti 2014? Tänkte att det vore himla kul att uppdatera varandra om vad som sker i kroppen och psyket vecka för vecka. ;)
Ni som redan är erfarna får givetvis också delta i tråden och komma med inputs! :)