• MorUggla

Wow - jag plussade! BF i Aug 2014.

Hej alla!

Jag måste bara dela med mig om att jag plussade idag!

Det är hemligt än så länge för mina nära och kära, just för att risken för missfall är hög nu de första tre månaderna... Men någon måste man ju berätta det för ;)

Beräknad förlossning sker i Augusti 2014. :)

Det känns väldigt OVERKLIGT. Embryot är nu ca 2,5 v, räknat fr.o.m. min senaste ägglossning. 

Det var vårt andra försök. Trodde absolut inte att det skulle gå så fort!

Mina första symtom blev följande (varierar ju kraftigt från person till person):

1:a veckan: Kändes som att jag kunde "följa ägget vandra igenom äggledaren". Visste liksom var den befann sig någonstans! :/  Har fortfarande en känsla av var embryot sitter fast i livmodern. (På vänstra sidan av livmodern). :) 

2:a veckan: Började känna av en molande mensvärk på morgonen och natten, samt fysisk/psykisk PMS. Kände mig trött och känslosam. Brukar nästan alltid känna av samma symtom en vecka innan mens. 

Förväntade mig att få min mens den 5/12 - men fick den inte. Fick endast en ljusrosa-ljuljusbrunaktig flytning. Gjorde ett test samma dag och det visade sig vara negativt.

BIM +2 (idag den 7/12) så testade jag igen, då jag ännu inte hade fått min mens... Och där kom +:et. Trodde inte mina ögon. Bad mannen springa och köpa ett nytt test från ett annat märke. :D

Finns det någon som har BF i Augusti 2014? Tänkte att det vore himla kul att uppdatera varandra om vad som sker i kroppen och psyket vecka för vecka. ;) 

Ni som redan är erfarna får givetvis också delta i tråden och komma med inputs! :)

• Svar på tråden Wow - jag plussade! BF i Aug 2014.
  • Evy

Hej tjejer!! Vi först säga Gratis till erPlus
    Jag plussade nyss!! Är i chock!! 
    Efter 2 års försök med  ett mf bakom oss så är vi äntligen gravida!

• ClaraV
    Evy skrev 2013-12-11 20:38:48 följande:
    Hej tjejer!! Vi först säga Gratis till erPlus
    Jag plussade nyss!! Är i chock!! 
    Efter 2 års försök med  ett mf bakom oss så är vi äntligen gravida!

Grattis! :) Måste kännas riktigt underbart.
  • StekpAnna

Jag plussade förra veckan. BF 17 aug om allt går bra. Har en liten son som fyller 2 år i mars och nu känns det lagom med en till! Är inte alls lika uppjagad denna gång, bara glad. Med första var jag helt i chock första veckan. ;) Det enda som stressar mig nu är NÄR illamåendet och tröttheten ska visa sig. Har inte lust att spy på jobbet (eller på tåget på väg dit!). Och vill ogärna berätta för chefen redan. Grattis till er andra som också är gravida! Vart bor alla? Jag finns i södra Stockholm.

• ClaraV

Utanför Örebro här :) Jag får inte behålla en enda matbit jag äter utan kräks som bara den. Så nu längtar man ännu mer efter den magiska vecka 13. Då allt ska gått över ;) Hur mår ni andra tjejer?

• Evy

Jag bor norr om stockholm och är 23 år.

Har en son på 4 år så nu ska han få bli storebror :) mitt illamående känner jag extra på morgonen. Men inte kräkts än! Peppar peppar!

• becaa

Hej alla!

Så kul att jag hittade en tråd för augusti!

Vi har äntligen plussat efter några månaders försök att få barn. Enligt beräkning på senaste mens borde bebben komma ca 4 augusti.

Vi har sedan innan en flicka på 15 månader (14/9-12) som nu ska bli storasyster. Imorgon ska vi på inskrivning hos BM. Jag mår superilla vilket jag inte gjorde med lillan.. Hoppas detta försvinner snart..

Vi ska avslöja för familjen på julafton sen väntar vi nog till RUL (v19) innan vi går ut med det helt offentligt. Jag bor i Göteborg men kommer från Helsingborg så vi är där mycket :).

Ha det bra!

• Lotta87

+ oxå hemma på köpetest 2 dagar efter min beräknade mens men 3 dagar efter va jag hos bm som bara kunde se ett ynka ljusrosa streck ð???men ska dit igen den 30/12 för att kolla igen ... har fortfarande inte fått min mens, har "mensvärk" är trött hela tiden och inte nog med att jag behöver kissa hela tiden ... Men känner inte av min graviditet särskilt mycket, mår inte illa och har inga ömmande bröst... Har BF den 12-13 augusti så är bara 5+5 (6) veckan

Svar på tråden Wow - jag plussade! BF i Aug 2014.