• MorUggla

Wow - jag plussade! BF i Aug 2014.

Hej alla!

Jag måste bara dela med mig om att jag plussade idag!

Det är hemligt än så länge för mina nära och kära, just för att risken för missfall är hög nu de första tre månaderna... Men någon måste man ju berätta det för ;)

Beräknad förlossning sker i Augusti 2014. :)

Det känns väldigt OVERKLIGT. Embryot är nu ca 2,5 v, räknat fr.o.m. min senaste ägglossning. 

Det var vårt andra försök. Trodde absolut inte att det skulle gå så fort!

Mina första symtom blev följande (varierar ju kraftigt från person till person):

1:a veckan: Kändes som att jag kunde "följa ägget vandra igenom äggledaren". Visste liksom var den befann sig någonstans! :/  Har fortfarande en känsla av var embryot sitter fast i livmodern. (På vänstra sidan av livmodern). :) 

2:a veckan: Började känna av en molande mensvärk på morgonen och natten, samt fysisk/psykisk PMS. Kände mig trött och känslosam. Brukar nästan alltid känna av samma symtom en vecka innan mens. 

Förväntade mig att få min mens den 5/12 - men fick den inte. Fick endast en ljusrosa-ljuljusbrunaktig flytning. Gjorde ett test samma dag och det visade sig vara negativt.

BIM +2 (idag den 7/12) så testade jag igen, då jag ännu inte hade fått min mens... Och där kom +:et. Trodde inte mina ögon. Bad mannen springa och köpa ett nytt test från ett annat märke. :D

Finns det någon som har BF i Augusti 2014? Tänkte att det vore himla kul att uppdatera varandra om vad som sker i kroppen och psyket vecka för vecka. ;) 

Ni som redan är erfarna får givetvis också delta i tråden och komma med inputs! :)

• Svar på tråden Wow - jag plussade! BF i Aug 2014.
  • MorUggla
    Evy skrev 2013-12-11 20:38:48 följande:
    Hej tjejer!! Vi först säga Gratis till erPlus
    Jag plussade nyss!! Är i chock!! 
    Efter 2 års försök med  ett mf bakom oss så är vi äntligen gravida!

Stort grattis!! Hoppas att allt kommer gå bra. :) 
  • MorUggla
    Proppen1982 skrev 2013-12-18 22:58:40 följande:
    Grattis till er alla:) Vi plussade igår, helt oplanerat och vi blev otroligt chockade båda två men glada:) H*n blir barn nr tre, har en son som fyller 3 år den 28 dec och en dotter som fyllde 1 år den 2 sep i år. Båda barnen blev till genom ivf så detta är verkligen stort. Vi funkar liksom!!:) Har dessutom bara fått till de en gång sen dottern föddes så det är svårt att tro att de är sant:) Jag bor i Göteborg och BF blir runt 24 aug:)
    Men vad roligt! Lycka till! :)
  • MorUggla
    Segelbåt skrev 2013-12-20 12:44:34 följande:
    På din lista är det vad jag förstår bara alkohol som måste avstås helt. Mögelost är ju ok om du hettar upp osten så den bubblar, sushi ok enligt BM (vilket är lite lustigt eftersom man inte ska äta rått kött!), räkor helt ok och nyttiga såvida du inte äter dem råa, koffein ok i mindre doser. Själv satsar jag på te is tället för kaffe :)

Hur mår alla annars?

Tack för svaret! 

Så fort jag fick veta att det går bra att äta sushi så blev det sushi två dagar i rad.  Skrattande

Just nu befinner jag mig i vecka 9, och NU har illamåendet (speciellt på morgonen) börjat sätta igång på "riktigt". Hoppas att det försvinner snabbt!

• MorUggla
    Poison82 skrev 2013-12-20 11:20:05 följande:
    Grattis!!! Är i samma sits, fick missfall för två år sen då vi starta syskonförsök men sen inte blivit gravida efter det. Gjorde spolning i oktober och nu är jag gravid äntligen! Är i vecka 7+4
    Grattis! Glad
  • MorUggla
    FrokenF89 skrev 2013-12-20 20:39:21 följande:
    Hakar på här jag med om det går bra! :) plussade 13 december tre dagar innan beräknad mens, mår fruktansvärt illa, har ont i brösten och känns som lite dov mensvärk hela tiden! :)

Grattis till att börja med!

Det där med illamåendet är ingen höjdare. Hoppas att det försvinner lika snabbt.

• MorUggla
    Fröet skrev 2013-12-28 09:26:41 följande:
    Hej tjejer,

Jag hoppar in här också och hoppas på mer aktivitet Glad
    Är snart 28 år från Malmö och gravid med vårt första barn i v.9+1 idag (BF 1 Augusti enl VUL)
    Har redan varit på inskrivning samt 2 VUL.

Jag har haft en period med enormt illamående och trötthet, illamåendet har lagt sig något och är mest när jag lagar maten som jag ej kan äta den samt på kvällarna eller om jag blir väckt av väckarklockan och måste upp.
    Tröttheten har jag lärt mig hur jag ska lägga upp min dag för att orka med.
    Har tyvärr redan haft 2 omgångar med UVI och jag känner redan av ischiasnerven.
    Haft 2-3 blödningar dessa första veckorna och även molvärk men vårt frö lever, men man blir klart orolig då vi har 2 närliggande MF.

God fortsättning
    Grattis. Håller tummarna för dig att det går bättre denna gång! 
  • MorUggla
    Isabellaas1993 skrev 2013-12-11 20:56:08 följande:
    Hejhej! Plussade i lördags 7/12, bim +2, och har även jag BF i Aug!! Så glad :D

Förstår din glädje! Grattis!

Häftigt, vi plussade samtidigt. Glad 

• MorUggla
    StekpAnna skrev 2013-12-11 22:37:09 följande:
    Jag plussade förra veckan. BF 17 aug om allt går bra. Har en liten son som fyller 2 år i mars och nu känns det lagom med en till! Är inte alls lika uppjagad denna gång, bara glad. Med första var jag helt i chock första veckan. ;) Det enda som stressar mig nu är NÄR illamåendet och tröttheten ska visa sig. Har inte lust att spy på jobbet (eller på tåget på väg dit!). Och vill ogärna berätta för chefen redan. Grattis till er andra som också är gravida! Vart bor alla? Jag finns i södra Stockholm.

Grattis!

Jag ville inte heller berätta det för alla med en gång.
    Berättade det dock till en kollega, och det resulterade till att alla på företaget visste om det två dagar senare! Tyst

Jag bor i norra Stockholm.

• MorUggla
    becaa skrev 2013-12-16 19:41:39 följande:
    Hej alla!

Så kul att jag hittade en tråd för augusti!
    Vi har äntligen plussat efter några månaders försök att få barn. Enligt beräkning på senaste mens borde bebben komma ca 4 augusti.

Vi har sedan innan en flicka på 15 månader (14/9-12) som nu ska bli storasyster. Imorgon ska vi på inskrivning hos BM. Jag mår superilla vilket jag inte gjorde med lillan.. Hoppas detta försvinner snart..

Vi ska avslöja för familjen på julafton sen väntar vi nog till RUL (v19) innan vi går ut med det helt offentligt. Jag bor i Göteborg men kommer från Helsingborg så vi är där mycket :).

Ha det bra!

Grattis! 

Hur reagerade familjen när de fick veta att ett till syskon är på väg? Blev dem överraskade? Glad Undrar om illamåendet har med könet på barnet att göra eftersom att det friställer lite olika starka hormoner när det är ett visst kön?

Men den teorin verkar iof sig inte stämma, om man läser kommentarer från personer som har fött både och i samband med starkt illamående.

• MorUggla
    Lotta87 skrev 2013-12-16 22:03:55 följande:
    + oxå hemma på köpetest 2 dagar efter min beräknade mens men 3 dagar efter va jag hos bm som bara kunde se ett ynka ljusrosa streck 😔men ska dit igen den 30/12 för att kolla igen ... har fortfarande inte fått min mens, har "mensvärk" är trött hela tiden och inte nog med att jag behöver kissa hela tiden ... Men känner inte av min graviditet särskilt mycket, mår inte illa och har inga ömmande bröst... Har BF den 12-13 augusti så är bara 5+5 (6) veckan

Grattis Lotta! Jag har BF 14/8 beräknat från sista mensens första dag. Men har inte varit på något UL ännu. 

Det här med kissandet ökar för mig den senare delen på dygnet. Efter kl. 16-17. Obestämd 

Svar på tråden Wow - jag plussade! BF i Aug 2014.