• Anonym (Kallt)

"Praxis" barnbidrag

Skilda sen ett år. Mamman får barnbidragen för våra två barn som vi har halva tiden var.
    Hoppar fram på tillfälliga jobb och är stundtals arbetslös.
    Barnen får inte ta med eller iallafall känner att dom inte får ta med sig kläder från mamman när dom ska till mig vilket inneburit att det är vanliga byxor och jympaskor som dom kommer i.
    Nu är det vinter vilket innebär att de behöver överdragsbyxor, vinterkängor och hela kittet. Givetvis låter jag dom inte springa och frysa utan får dra ner på annat och låna pengar så de kan pälsa på sig men finns där någon "praxis" för sånt här gällande barnbidraget?

• Svar på tråden "Praxis" barnbidrag
  • Anonym (Eve)
    Anonym (V) skrev 2013-12-09 13:53:36 följande:
    Det var en dyr försäkring alla kanske inte har det :)

Har inte sett den som dyr med tanke på vad den omfattar men letade efter en jämförelse nu och hittade denna sida där det framgår att barnförsäkringar kostar mellan 600 - 2.400 kr/ år med ett genomsnitt på 1.500 kr/år. Så vår ligger på genomsnittligt pris men det finns även billigare eller dyrare. Skulle vi välja den billigaste försäkringen så skulle pappan tjäna 45 kr/månad på att få halva barnbidraget när vårt barn är över 3 år. Får väl ta en diskussion med honom senare. Just nu tjänar han dock på att jag betalar barnomsorgen eftersom den kostar mer än vas vi får i barnbidrag. barnforsakringar.net/vanliga-fragor/
  • Anonym (V)
    Anonym (Eve) skrev 2013-12-09 15:30:15 följande:

Har inte sett den som dyr med tanke på vad den omfattar men letade efter en jämförelse nu och hittade denna sida där det framgår att barnförsäkringar kostar mellan 600 - 2.400 kr/ år med ett genomsnitt på 1.500 kr/år. Så vår ligger på genomsnittligt pris men det finns även billigare eller dyrare. Skulle vi välja den billigaste försäkringen så skulle pappan tjäna 45 kr/månad på att få halva barnbidraget när vårt barn är över 3 år. Får väl ta en diskussion med honom senare. Just nu tjänar han dock på att jag betalar barnomsorgen eftersom den kostar mer än vas vi får i barnbidrag. barnforsakringar.net/vanliga-fragor/
    Många barn är tillräckligt försäkrade via fackförbund ! Då kostar det inte ett öre
  • M Y L F
    Anonym (V) skrev 2013-12-09 15:47:18 följande:
    Många barn är tillräckligt försäkrade via fackförbund ! Då kostar det inte ett öre

Vad som ar tillrackligt kan ju diskuteras.
  • Anonym (V)
    M Y L F skrev 2013-12-09 15:54:35 följande:

Vad som ar tillrackligt kan ju diskuteras.
    Våra barn är försäkrade för allt o vi betalar 25 kr extra i tillägg på fackets försäkring
  • M Y L F
    Anonym (V) skrev 2013-12-09 15:57:33 följande:
    Våra barn är försäkrade för allt o vi betalar 25 kr extra i tillägg på fackets försäkring

Jag ar ocksa haft fackets forsakring och den tackte inte allt. Langt ifran darfor sa jag upp den och tog en i mina ogon battre forsakring.
  • Anonym (V)
    M Y L F skrev 2013-12-09 16:09:13 följande:

Jag ar ocksa haft fackets forsakring och den tackte inte allt. Langt ifran darfor sa jag upp den och tog en i mina ogon battre forsakring.
    Fanns det inte tilläggsförsäkring då ? Det brukar finnas ! O då täcks allt
  • Anonym (Försäkring)

Väldigt många barn är idag oförsäkrade av föräldrar !!många har bara skolans o fackets försäkring tyvärr

• M Y L F
    Anonym (V) skrev 2013-12-09 16:10:06 följande:
    Fanns det inte tilläggsförsäkring då ? Det brukar finnas ! O då täcks allt
    Har du gjort en jämförelse mellan försäkringarna?

Min mellan försäkring täcker ju inte lika bra som en försäkring som är något ännu dyrare, och det skulle inte jag tro att er gör heller.

Vilket fack är du med i ?
  • Anonym (V)
    M Y L F skrev 2013-12-09 16:12:10 följande:
    Har du gjort en jämförelse mellan försäkringarna?

Min mellan försäkring täcker ju inte lika bra som en försäkring som är något ännu dyrare, och det skulle inte jag tro att er gör heller.

Vilket fack är du med i ?
    Vi har via Folksam , det täcker allt man kan behöva o vi har redan utnyttjat den flera gånger
  • Anonym (Eve)

Tycker ni att man bör dela på kostnaden för barnförsäkring om man delar på barnbidraget?

Svar på tråden "Praxis" barnbidrag