Anonym (Kallt) skrev 2013-12-09 18:28:33 följande:
Ni snor väl inte min tråd för att diskutera försäkringar?
Ena barnet har inte barnomsorg så det går väl på ett ut kan jag tänka. Är beredd att satsa på mina barn så ser det inte ur ett ekonomiskt perspektiv utan mest vad som förväntas täckas upp. Är ju lite som att hon vill både ha kakan och samtidigt äta den när hon inte delar med sig av barnbidraget men samtidigt så förväntas jag köpa vinterkläder och hålla med dubbla garderober. Dessutom anser jag att det jag köper till barnen är deras så det händer (alltför) ofta att saker tas med till mamman och inte kommer tillbaka.
Mamman säger att hon har ett dyrt boende och därför en av anledningarna till att ha bidraget. Men det tycker jag väger tunt eftersom hon faktiskt kan flytta om det kniper. Varför ska jag göra avkall på boende och semesterresor jämfört med henne?
Då kan man alltså flytta in i ett slott och kräva att någon annan ska betala? ;) Självklart inte. Hennes boendekostnad är hon själv ansvarig för.
Tycker du ska ta initiativ till att barnens kostnader ska bokföras. Där lägger du till allt du köper också förstås. Sätt det svart på vitt och då kankse det är så att hon egentligen är skyldig dig pengar? Kan ju tänkas att hon blir mer benägen att inte hålla på med trams om två olika garderober. Det är ju faktiskt så att ni ska försörja barnen tillsammans, inte var för sig. Försvinner då något är hon lika ansvarig på ett eller annat sätt.