• Herr Grön

Vilken nubbe väljer du till sillen i jul?

Nu skall jag söka mig på en liten grej här... det närmar sig jul och i alla fall hos mig är egen inlagd sill en rotad tradition, likaså nubben till den! Jag tänker mig då också en ägghalva med majonäs och röd rom på samt en hemmagjord potatisgratäng... sitter så klart här och blir hungrig nu Tungan ute

Nåväl, undrar lite nyfiket vad ni där ute skulle välja för nubbe till sillen om alla flaskorna stod på bordet?

Angel came down from heaven yesterday
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vilken nubbe väljer du till sillen i jul?
  • Elmocco
    fluu skrev 2013-12-08 16:35:29 följande:
    Varför skulle jag dricka något jag tycker är äckligt? Verkar menlöst.
    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!

Nej det är bäst att du låter bli, och att du håller dig borta från mig, efter tre-fyra nubbar så skulle jag kasta dig över axeln, bli odräglig och försöka hångla upp dig.
  • fluu
    Elmocco skrev 2013-12-08 16:44:08 följande:

Nej det är bäst att du låter bli, och att du håller dig borta från mig, efter tre-fyra nubbar så skulle jag kasta dig över axeln, bli odräglig och försöka hångla upp dig.
    Det hade jag troligen gjort även utan alkohol. Ha en trevlig kväll.
  • Grande Rock
    fluu skrev 2013-12-08 16:35:29 följande:
    Varför skulle jag dricka något jag tycker är äckligt? Verkar menlöst.
    men det verkar inte menlöst att häcka i en tråd som handlar om dryck du tycker är äckligt?

tändvätska btw har inte mycket gemensamt med sprit mer än att båda är flytande
    The Devil Stole the Beat from the Lord
  • Elmocco
    fluu skrev 2013-12-08 16:45:54 följande:
    Det hade jag troligen gjort även utan alkohol. Ha en trevlig kväll.

Nej gå inte nu, laddar upp med tända ljus och läskeblask här.
  • fluu
    Grande Rock skrev 2013-12-08 16:48:24 följande:
    men det verkar inte menlöst att häcka i en tråd som handlar om dryck du tycker är äckligt?

tändvätska btw har inte mycket gemensamt med sprit mer än att båda är flytande
    Varför skulle man inte kunna svara ändå? Kan bli mycket trevliga diskussioner om vad man kan dricka istället exempelvis.
  • Grande Rock
    fluu skrev 2013-12-08 16:52:56 följande:
    Varför skulle man inte kunna svara ändå? Kan bli mycket trevliga diskussioner om vad man kan dricka istället exempelvis.
    ok, vad tänkte du snapsa istället?
    The Devil Stole the Beat from the Lord
  • fluu
    Grande Rock skrev 2013-12-08 17:00:25 följande:
    ok, vad tänkte du snapsa istället?
    Ingen aning, just snaps har aldrig förekommit på våra julbord så andra kanske har tips.
  • Aniiee

Ingen snaps eller sill för min del. Herrarna vill ha tranbärsbrännvin, en skåning eller Aalborgs. Möjligtvis en kanelsnaps. 

I år blir det någon form av sake.......

Yaoi is the opiate of the fangirls
  • Herr Grön

O. P. Anderson håller ledningen som sig bör

Halland tycker jag är en fin vinter snaps också, Absolut citron sitter fint till midsommarsillen.... men O. P. Anderson är den bästa.... en riktig året runt nubbe Cool

Angel came down from heaven yesterday
Svar på tråden Vilken nubbe väljer du till sillen i jul?