• Vaniljkex

Vilket håll tänder ni adventsljusstaken från?

MIn man och jag har olika uppfattning i frågan...

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vilket håll tänder ni adventsljusstaken från?
  • Capt Janeway

Jag kör så där lite random. Kanske jag tänder tredje ljuset från vänster först? Sedan det längst till vänster... *vardagsrevolt*.

Okej då. Från vänster till höger.

• Petrol

Innifrån och ut om jag har en vanlig ljusstake. I år har jag dock slarvat bort den och nöjer mig med att ställa fram ett nyss ljus vid advent så då blir det väl från inget håll typ.

• CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE
    Capt Janeway skrev 2013-12-08 17:35:34 följande:
    Jag kör så där lite random. Kanske jag tänder tredje ljuset från vänster först? Sedan det längst till vänster... *vardagsrevolt*.

Okej då. Från vänster till höger.
    FuckGoggleAskMe skrev 2013-12-08 17:35:59 följande:
    Jag börjar alltid med det mellersta ljuset, allt annat är helt enkelt fel.
    Nu har jag ingen stake alls (!) men om jag någon gång i framtiden ska ha det så funderar jag på om man inte ska göra fixa en med 3 eller 5 ljus, bara för att förvilla folk som ser den. Det känns som att det är värt det.

An insult is like a drink; it affects one only if accepted. And pride is too heavy baggage for my journey; I have none.
  • FuckGoggleAskMe
    CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE skrev 2013-12-08 17:43:55 följande:
    Nu har jag ingen stake alls (!) men om jag någon gång i framtiden ska ha det så funderar jag på om man inte ska göra fixa en med 3 eller 5 ljus, bara för att förvilla folk som ser den. Det känns som att det är värt det.

Jag röstar pa 5, det extra kan tändas pa Luciadagen, eller varför inte dymmelonsdagen.

Annars kanske 3, för folk som jag, som kommer igang lite sent med julen och aldrig lyckas ställa fram adventsstaken i tid.
  • CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE
    FuckGoggleAskMe skrev 2013-12-08 17:54:14 följande:
    Jag röstar pa 5, det extra kan tändas pa Luciadagen, eller varför inte dymmelonsdagen.

Annars kanske 3, för folk som jag, som kommer igang lite sent med julen och aldrig lyckas ställa fram adventsstaken i tid.
    Ja, jag tänkte också tre just av samma anledning.

En annan idé är att göra en ljusstake med 22 ljus i. 24 ljus är ju givet, en för varje dag. 23 kan vara att man skippar julafton. Men 22 tror jag är lagom för att verkligen få folk att bli knäppa.
    An insult is like a drink; it affects one only if accepted. And pride is too heavy baggage for my journey; I have none.
  • Linnez

Man kan inte tända från höger heller, vansinne! 

• Analoga

Från vänster till höger tänder vi; men det gör ju man ju som man vill tycker jag.

• Capt Janeway
    Linnez skrev 2013-12-08 18:10:16 följande:
    Man kan inte tända från höger heller, vansinne! 
    I know right?? Vart är världen på väg! Vad kommer härnäst? Adventstakar med 5 eller 22 ljus?
  • fluu
    Minniemousemommy skrev 2013-12-09 02:33:30 följande:
    Från det minsta till det största. Det står till och med 1,2,3,4 på ljusen, hur kan man göra fel?
    Tänkt på att alla inte har sådana ljus?
    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Renfana

Från vänster till höger, dock så ser det väl ut att vara tvärt om om man sätter sig på andra sidan av bordet.

• Vaniljkex

Tack for alla svar, var diskussion fortsatter, men skont att veta att majoriteten haller med mig!

Svar på tråden Vilket håll tänder ni adventsljusstaken från?