• Anonym (Stor baby)

Jag ljuger om att jag kissar på mig

Jag mår jättedåligt av det men jag kan inte låta bli. När jag har ångest och mår dåligt söker jag upp vårdpersonal och ber om att få hjälp med blöjor. Jag säger att jag kissar på mig eller kissar i sängen. Att få blöjor och att få prata om hur liten och dum jag känner mig ger mig en stunds lugn. Men sen skäms jag som en hund efteråt, för att jag ljugit och för att jag utnyttjat en annan människa på det sättet. Jag har alltid haft det här behovet och just nu känner jag att jag inte kan kontrollera det alls. Känner mig som ett ufo.  

• Svar på tråden Jag ljuger om att jag kissar på mig
  • Påven Johanna

Utnyttjat en människa? Jag tycker det låter ganska oförargligt faktiskt. Du mår ju inte bra och det där verkar vara ditt sätt att få prata med någon och bli omhändertagen. Det är väl högst förståeligt och inget som du behöver ha dåligt samvete över.

Däremot kanske du ska fundera på om du inte också kan tänka dig att be om en mer kontinuerlig samtalskontakt som du kan prata om de bakomliggande orsakerna till ditt dåliga mående? Men att använda lite blöjor som svepskäl för att få ett själsligt plåster tycker jag verkligen inte att du ska ge dig själv stryk för att du gör.

• Anonym (Stor baby)
    Påven Johanna skrev 2013-12-08 23:51:10 följande:
    Utnyttjat en människa? Jag tycker det låter ganska oförargligt faktiskt. Du mår ju inte bra och det där verkar vara ditt sätt att få prata med någon och bli omhändertagen. Det är väl högst förståeligt och inget som du behöver ha dåligt samvete över.

Däremot kanske du ska fundera på om du inte också kan tänka dig att be om en mer kontinuerlig samtalskontakt som du kan prata om de bakomliggande orsakerna till ditt dåliga mående? Men att använda lite blöjor som svepskäl för att få ett själsligt plåster tycker jag verkligen inte att du ska ge dig själv stryk för att du gör.
    Jag tycker inte om att vara oärlig bara. Det är väl därför jag skäms så för det,
  • Anonym (Stor baby)

Fast sen tänker jag att jag skulle bli totalt idiotförklarad om jag sade som det var.

• Anonym (Men?)

Men herregud, vad menar du att du gör? Kissar i blöjor med flit eller? Varför? Vad får du ut av det?

• tenan

Du ska absolut inte skämmas eller vara generad
    för att du känner lugn och harmoni när du har blöja.

Du är inte ensam att känna så Glad (jag oxå).
    Om blöjorna får dej att må bra,
    vad skulle det vara för fel med det?

Bättre med blöjor än psykpiller, eller hur?
    För att få psykpiller utnyttjar du också hjälp för att få?

På med blöjan och må bra Flört

• Anonym (123)

Det låter harmlöst och helt "ofarligt". Tänk inte så att du ljuger, du bara vrider lite på sanningen, för du mår ju verkligen dåligt och behöver hjälp. Sluta ha dåligt samvete nu!

• Anonym (Stor baby)
    Anonym (123) skrev 2013-12-10 10:14:33 följande:
    Det låter harmlöst och helt "ofarligt". Tänk inte så att du ljuger, du bara vrider lite på sanningen, för du mår ju verkligen dåligt och behöver hjälp. Sluta ha dåligt samvete nu!
    Ja fast det har jag i alla fall. Tänk om de visste om att jag ljög. Jag vet ju att jag utnyttjar både vårdpersonal och systemet.
  • Anonym (Stor baby)
    tenan skrev 2013-12-10 08:07:34 följande:
    Du ska absolut inte skämmas eller vara generad
    för att du känner lugn och harmoni när du har blöja.

Du är inte ensam att känna så Glad (jag oxå).
    Om blöjorna får dej att må bra,
    vad skulle det vara för fel med det?

Bättre med blöjor än psykpiller, eller hur?
    För att få psykpiller utnyttjar du också hjälp för att få?

På med blöjan och må bra Flört
    Fast jag använder inte tabletter. Har prövat venlafaxin men det blev inte bättre.
  • Anonym (Stor baby)
    Anonym (Men?) skrev 2013-12-09 13:14:49 följande:
    Men herregud, vad menar du att du gör? Kissar i blöjor med flit eller? Varför? Vad får du ut av det?
    Jag straffar mig själv med förödmjukelse, så känns det lite bra en stund i alla fall.
  • Anonym (Mia)
    Anonym (Stor baby) skrev 2013-12-10 15:48:00 följande:
    Jag straffar mig själv med förödmjukelse, så känns det lite bra en stund i alla fall.

Varför känns det bra att bli förödmjukad?
Svar på tråden Jag ljuger om att jag kissar på mig