• Anonym (Stor baby)

Jag ljuger om att jag kissar på mig

Jag mår jättedåligt av det men jag kan inte låta bli. När jag har ångest och mår dåligt söker jag upp vårdpersonal och ber om att få hjälp med blöjor. Jag säger att jag kissar på mig eller kissar i sängen. Att få blöjor och att få prata om hur liten och dum jag känner mig ger mig en stunds lugn. Men sen skäms jag som en hund efteråt, för att jag ljugit och för att jag utnyttjat en annan människa på det sättet. Jag har alltid haft det här behovet och just nu känner jag att jag inte kan kontrollera det alls. Känner mig som ett ufo.  

• Svar på tråden Jag ljuger om att jag kissar på mig
  • Anonym (Stor baby)
    Anonym (Callekå) skrev 2014-01-14 11:01:58 följande:
    Oj de va knepigt, jag uppfattade det som att du fick dåligt samvete över att få blöjor utskrivna fast du egentligen inte behöver. Låter ju som någon form av läggning tvångstanke? ( kanske vet inte riktigt ). Frågan är kanske vad du helst vill, antingen leva ut och acceptera dej själv för den du är och ev söka kontakt med likasinnade eller faktiskt välja att få hjälp med ditt bekymmer eftersom det ju får dej att må dåligt du säger ju själv att det får dej att känna dej som ett ufo.

Hej igen. Jo jag får dåligt samvete för att jag lurar vårdpersonalen och använder dem för att stilla mina behov. Men samtidigt är det ju det som jag behöver. Om det bara var blöjorna så kunde jag ju lika gärna köpa dem på internet. Men jag vill ju få skämmas för att jag behöver blöjorna det är lika stor grej.
  • Angels

TS, du har alltså egentligen inget behov för blöjorna mer än att du får tillfredställelse av att be om de (och som du säger då ljuga om att du behöver de)? Eller missuppfattar jag dig? Har du problem med inkontinens?

• Anonym (Stor baby)
    Angels skrev 2014-01-15 14:50:51 följande:
    TS, du har alltså egentligen inget behov för blöjorna mer än att du får tillfredställelse av att be om de (och som du säger då ljuga om att du behöver de)? Eller missuppfattar jag dig? Har du problem med inkontinens?
    Nej jag har inga läckageproblem. Jag bara vill ha blöja på  mig ändå, av psykiska skäl. Och jag får min tillfredsställelse av att tvingas be om hjälp med blöjor. Då känner jag mig som en värdelös liten bebis som är så dum och hjälplös och då kan jag fortsätta leva ett tag till.
  • Angels
    Anonym (Stor baby) skrev 2014-01-15 16:28:31 följande:
    Nej jag har inga läckageproblem. Jag bara vill ha blöja på  mig ändå, av psykiska skäl. Och jag får min tillfredsställelse av att tvingas be om hjälp med blöjor. Då känner jag mig som en värdelös liten bebis som är så dum och hjälplös och då kan jag fortsätta leva ett tag till.
    Okej. Jag tycker att om detta känns bra för dig och det är så här du vill leva, så ska du absolut fortsätta med det, men om detta är något som plågar dig, som håller dig vaken på nätterna och som du inte orkar leva med så finns det hjälp att få.

Finns många i världen som inte anses normala av samhället men så länge dina val inte skadar varken dig eller någon annan (de du ber om blöjor av skadas ju knappast av det) och du är lycklig och mår bra av det, så spelar det ingen roll vad samhället tycker.
  • tenan
    Anonym (Stor baby) skrev 2014-01-15 16:28:31 följande:

Hur blir du bemött av dom du ber om hjälp?
    Angels skrev 2014-01-15 16:49:06 följande:
    Okej. Jag tycker att om detta känns bra för dig och det är så här du vill leva, så ska du absolut fortsätta med det, men om detta är något som plågar dig, som håller dig vaken på nätterna och som du inte orkar leva med så finns det hjälp att få.

Finns många i världen som inte anses normala av samhället men så länge dina val inte skadar varken dig eller någon annan (de du ber om blöjor av skadas ju knappast av det) och du är lycklig och mår bra av det, så spelar det ingen roll vad samhället tycker.
    Håller med till 100%!
    Alla är unika och alla är lika mycket värda!!!
    Finns ingen anledning att känna ångest för detta!
    Om detta får dej att må bra, så fortsätt att be om hjälp med blöjorna.
  • Morgan 007

Hej på er alla!
    En stor eloge till er som varit uppmuntrande och stödjande till trådstartaren.
    Jag som skriver är själv en så kallad Diaperlover och har precis som dej
    röjt runt bland vårdcentralerna i min närhet efter blöjor.
    Jag har angivit att jag är sängvätare och behöver blöjor som svepsjäl, så du är
    inte ensam om dina känslor. Någon egen lifestory tänker jag inte ge just nu.
    Min rekomendation är att du följer nedan angiven länk för info om fenomenet.
    www.abdlscandinavia.com

• Anonym (Men?)
    Morgan 007 skrev 2014-01-18 09:46:34 följande:
    Hej på er alla!
    En stor eloge till er som varit uppmuntrande och stödjande till trådstartaren.
    Jag som skriver är själv en så kallad Diaperlover och har precis som dej
    röjt runt bland vårdcentralerna i min närhet efter blöjor.
    Jag har angivit att jag är sängvätare och behöver blöjor som svepsjäl, så du är
    inte ensam om dina känslor. Någon egen lifestory tänker jag inte ge just nu.
    Min rekomendation är att du följer nedan angiven länk för info om fenomenet.
    www.abdlscandinavia.com
    Ok. Du "tycker om" att ha blöjor på dig. Men det verkar det ju inte som TS gör. Hen verkar ju mer få ångest av det. Du har inga problem med det?
  • Morgan 007

Enligt min tolkning så anger trådstartaren psykiska själ för önskan att använda blöjor.
    Det jag läst hittills i tråden möjligen handlar om en bakomliggande otrygghet eller
    upplevelse tidigt i livet, där vederbörande kan ha upplevt övergivenhet eller mobbning.
    Önskan att som vuxen vilja fantisera om att använda blöja kallas (Infantilism) sedan
    finns det olika varianter hur fantasin uttrycker sig AB=Adult Baby DL=Diaperlover.
    Skillnaden förklaras genom besök hos abdl scandinavia. Önskan att använda vuxenblöjor
    är i allra högsta grad en individuell orsak, det kan krävas hjälp av en duktig psykolog eller
    kurator för att kunna gå till botten med problemet.
    Det krävs mycket mod att våga söka hjälp. Problemet i dag är vem som ska kunna ge hjälp.
    Psykiatrin av i dag är allt mer svårtillgänglig, långa väntetider, administrativa konflikter,
    dåliga teamledare etc:

• Anonym (Men?)
    Morgan 007 skrev 2014-01-18 23:55:19 följande:
    Enligt min tolkning så anger trådstartaren psykiska själ för önskan att använda blöjor.

Det jag läst hittills i tråden möjligen handlar om en bakomliggande otrygghet eller

upplevelse tidigt i livet, där vederbörande kan ha upplevt övergivenhet eller mobbning.

Önskan att som vuxen vilja fantisera om att använda blöja kallas (Infantilism) sedan

finns det olika varianter hur fantasin uttrycker sig AB=Adult Baby DL=Diaperlover.

Skillnaden förklaras genom besök hos abdl scandinavia. Önskan att använda vuxenblöjor

är i allra högsta grad en individuell orsak, det kan krävas hjälp av en duktig psykolog eller

Det krävs mycket mod att våga söka hjälp. Problemet i dag är vem som ska kunna ge hjälp.

Psykiatrin av i dag är allt mer svårtillgänglig, långa väntetider, administrativa konflikter,

dåliga teamledare etc:

Ja herregud...
  • Anonym (Callekå)
    Morgan 007 skrev 2014-01-18 23:55:19 följande:
    dåliga teamledare etc:
    Sluta att utnyttja vården och köp dina blöjor själv, annars kan du ju alltid be psykiatrin skriva ut till dej!?

• Anonym (Stor baby)
    Anonym (Callekå) skrev 2014-01-24 10:10:01 följande:
    Sluta att utnyttja vården och köp dina blöjor själv, annars kan du ju alltid be psykiatrin skriva ut till dej!?

Ja, men det är ju i mötet med vården som jag får känna mig liten.
  • Anonym (Men?)
    Anonym (Stor baby) skrev 2014-03-02 13:49:55 följande:

Ja, men det är ju i mötet med vården som jag får känna mig liten.
    Men det är ju det du skäms för. Jag tycker du ska hitta en terapeut.
Svar på tråden Jag ljuger om att jag kissar på mig