• Mli 014

    Julklappsgeneratorn!

    Hej jag är hemma och Vabbar med två sjukklingar och är uttråkad.
    Så jag tänkte hjälpa er med att hitta julklappar! 

    Säg ålder och eventuellt kön på personen ni önskar hitta klapp till /alternativt relation. 
    Så ska jag gnida mina grå för er skull! 
    Hoppas att det är någon som orkar underhålla mig idag. =) och eventuellt i morgon.
    Annars kikar jag nog in varje kväll för att hjälpa eftersläntrare.

     

  • Svar på tråden Julklappsgeneratorn!
  • Mli 014
    Aniiee skrev 2013-12-09 17:20:40 följande:
    Ok... here goes:

    Min nästan-bror, 30
    Hans partner (man), 30
    Deras son, 12
    Deras son, 11
    Deras dotter, 9
    Deras dotter, 5
    De stora barnens mamma, 30
    Lillungens mamma, 29

    Min bästa vän, man, 28
    Min bästa vän, kvinna, 29
    Bonusmormor, 67
    Bonusmorfar, 69

    Skulle jag vara tacksam om ifall du kan tipsa julklappar om. Första gruppen är vanliga Svenssons och andra gruppen är valiga Suzuki's (japaner, alltså....)

    oh vad spännande!


    Dina Suzukis är de svenskifierade eller ska det vara något exotiskt "svenskt" ?

  • Aniiee
    Mli 014 skrev 2013-12-09 17:27:22 följande:

    oh vad spännande!


    Dina Suzukis är de svenskifierade eller ska det vara något exotiskt "svenskt" ?


    De har aldrig varit i Sverige och det svenskaste jag tror min vän stött på är när vi delade en marabou chokladkaka i skolan för 15 år sedan =) Så det kan vara något svenskt och "coolt".
    Yaoi is the opiate of the fangirls
  • Mli 014

    Aniie:


    Nästan bror och hans partner:  En tagine! Det blir så härlig mat att man nästan dör! och de kan alltid bjuda dig på något gott =)
    De finns på lite udda butiker till billigare priser också.
    www.ikea.com/dk/da/catalog/products/60087707/

    12: Hungergames samlingsboxen;
    www.bokus.com/bok/9789163876677/hungerspelen-samlingsbox/

    11: Spelet Afrikas diamant! Ett fantastiskt spel som kan spelas med vuxna och barn.
    Kan säkert hittas billigare: www.spelexperten.com/sallskapsspel/familjespel/den-forsvunna-diamanten.html

    9: Om hon har ett dockskåp så vill jag rekomendera små fina speciella möbler härifrån www.crazy4minis.com/category.html/byggsatser--kit/mini-mundus
    Annars tycker jag att byggsatser är väldig givande. www.leksak.nu/Bygg-din-egen-Ukulele.html

    5: som tidigare visat ett smyckesskrin med ballerina/speldosa.

    Stora barnens mamma: Vinglas. Behöver inte vara ett helt set bara lite vardagslyx www.designonline.se/Products/sek1/Kitchen_Dining/WineGlass/12515/Spectra+vinglas+2-pack

    Lillungens mamma: En lyxig hårinpackning! vem vill inte bli lite bortskämd i vintermörkret?
    www.amelia.se/mode--skonhet/harinpackning-vi-har-testat-fem-produkter/


     

  • Mli 014
    Aniiee skrev 2013-12-09 17:36:14 följande:
    De har aldrig varit i Sverige och det svenskaste jag tror min vän stött på är när vi delade en marabou chokladkaka i skolan för 15 år sedan =) Så det kan vara något svenskt och "coolt".

    Återkommer efter kvällsamaten med dina suzukis =)


     

  • Aniiee
    Mli 014 skrev 2013-12-09 17:54:02 följande:

    Aniie:


    Nästan bror och hans partner:  En tagine! Det blir så härlig mat att man nästan dör! och de kan alltid bjuda dig på något gott =)
    De finns på lite udda butiker till billigare priser också.
    www.ikea.com/dk/da/catalog/products/60087707/

    12: Hungergames samlingsboxen;
    www.bokus.com/bok/9789163876677/hungerspelen-.../

    11: Spelet Afrikas diamant! Ett fantastiskt spel som kan spelas med vuxna och barn.
    Kan säkert hittas billigare: www.spelexperten.com/sallskapsspel/familjespe...

    9: Om hon har ett dockskåp så vill jag rekomendera små fina speciella möbler härifrån www.crazy4minis.com/category.html/byggsatser-...
    Annars tycker jag att byggsatser är väldig givande. www.leksak.nu/Bygg-din-egen-Ukulele.html

    5: som tidigare visat ett smyckesskrin med ballerina/speldosa.

    Stora barnens mamma: Vinglas. Behöver inte vara ett helt set bara lite vardagslyx www.designonline.se/Products/sek1/Kitchen_Din...

    Lillungens mamma: En lyxig hårinpackning! vem vill inte bli lite bortskämd i vintermörkret?
    www.amelia.se/mode--skonhet/harinpackning-vi-.../


     


    Tack! Flera bra grejer där. Diamanten finns dock redan i huset =P Men något annat spel kan kanske vara något.
    Mli 014 skrev 2013-12-09 17:54:49 följande:

    Återkommer efter kvällsamaten med dina suzukis =)


     


    Gör så. Själv ska jag gå och lägga mig. Klockan är redan 2 på morgonen.....
    Yaoi is the opiate of the fangirls
  • Malima

    Person 1:Svärmor. Unnar sig sällan pga dålig ekonomi. Tycker om att resa, baka och laga mat. Hon tycker om att sjunga.

    Pappa: har god ekonomi och har allt han behöver och vill ha.Tycker om james bond. Tycker om viner. Kan inte " inte göra någonting" ,utan har alltid minst ett byggprojekt igång.

  • Mli 014

    Aiime nr 2:

    Bästis 1: Historiska glas; vikingadesign Vackert men funktionellt och speciellt. =)
    www.vikingtrader.net/Viking_Trader/Vikingaglas.html
    www.glasir.se/historiskaglas.html

    Bästis 2: Vackra örhängen i silver med emaljdetaljer www.smedjaargentum.se/musslor.htm priserna får man tyvärr fråga sig fram efter.

    Bonusmormor: En bok med Svensk litteratur och illustrationer www.adlibris.com/se/bok/swedish-folk-tales-9780863154577
    Vem kan inte älska John Bauer?

    Bonusmorfar: Lovikavantar! www.handaflit-lilian-karlsson.se/159925581 Finns inget som klär en man bättre enligt min mening. =) gärna med en fårskinsmössa.

  • Mli 014
    Malima skrev 2013-12-09 18:06:29 följande:
    Person 1:Svärmor. Unnar sig sällan pga dålig ekonomi. Tycker om att resa, baka och laga mat. Hon tycker om att sjunga.

    Pappa: har god ekonomi och har allt han behöver och vill ha.Tycker om james bond. Tycker om viner. Kan inte " inte göra någonting" ,utan har alltid minst ett byggprojekt igång.

    hmm..
    1. Kanske skulle hon må bra av ett presentkort till en spa-behandling eventuellt massage.


    alternativt ett kit med doftljus, bodylotion, ansiktsmask och en flaska supergott vin?


    Eller ett givet paket! = fotbadet! jag fick ett av min svärmor, och jag var i tårar. Kan inte leva utan det!


    2. Kanske är svårt att få tag i eller lite dyrt, men vad sägs om detta:?


    toolmonger.com/2006/10/10/finds-the-anything-but-basic-home-tool-kit/

    eller en 007 parfym/deo?
    www.jamesbondlifestyle.com/gift-ideas

  • Aniiee
    Mli 014 skrev 2013-12-09 18:51:15 följande:
    Aiime nr 2:

    Bästis 1: Historiska glas; vikingadesign Vackert men funktionellt och speciellt. =)
    www.vikingtrader.net/Viking_Trader/Vikingagla...
    www.glasir.se/historiskaglas.html

    Bästis 2: Vackra örhängen i silver med emaljdetaljer www.smedjaargentum.se/musslor.htm priserna får man tyvärr fråga sig fram efter.

    Bonusmormor: En bok med Svensk litteratur och illustrationer www.adlibris.com/se/bok/swedish-folk-tales-97...
    Vem kan inte älska John Bauer?

    Bonusmorfar: Lovikavantar! www.handaflit-lilian-karlsson.se/159925581 Finns inget som klär en man bättre enligt min mening. =) gärna med en fårskinsmössa.
    =) Nice. det + något bra som sömnpiller till mig själv......sover fortfarande inte efter nästan två timmar =/
    Yaoi is the opiate of the fangirls
  • Mli 014
    Aniiee skrev 2013-12-09 19:44:42 följande:
    =) Nice. det + något bra som sömnpiller till mig själv......sover fortfarande inte efter nästan två timmar =/

    Men vännen då!


    varm mjölk ( om du har det där, de flesta i asien är väl laktosintoleranta?)


    Stäng av telefon och dator, och lägg dig med någon bra bok vetja!

  • Mli 014

    Jag orkar nog med en två tre till innan jag ska i säng (bakar två kakor nu) så kom med de där ni saknar till =)


     

  • Mli 014
    Godmorgon alla familjelivare!
    Här har vi haft sovmorgon till klockan 5:45, den ena ungen är nu på väg ut ur dörren och jag är hemma med minsta.
    Vad vill ni har hjälp med idag?
    Bring it on!
  • Mli 014
    PetraO skrev 2013-12-11 13:30:27 följande:
    Behöver tips till min kompis som är i puberteten och galen i killar :D



    En almanacka med snygga killar kanske?

    Alternativt en prenumeration (kan köpa delpack med 3 nummer) av någon härlig tjejblaska!
  • Mli 014
    Olagligvik skrev 2013-12-11 19:07:35 följande:
    Pojkvän, 16 år



    Hmmm en cool och annorlunda T-shirt!

    emp-shop.dk kan du hurra Massa att välja mellan (sidan är på danska och i danska kronor) det finns massa t-shirt ställen (shock i Göteborg bland annat)

    Antingen kan du välja något med hans favoritband, spel eller annat skoj ;)
Svar på tråden Julklappsgeneratorn!