Hinna med mat?
Någon där ute som vet vad man kan göra för att få i sig mat när man har spädbarn? Hinner knappt äta när jag är själv på dagarna. Har mest varit kakor och de funkar ju inte i längden
Någon där ute som vet vad man kan göra för att få i sig mat när man har spädbarn? Hinner knappt äta när jag är själv på dagarna. Har mest varit kakor och de funkar ju inte i längden
Det enklaste är väl att du lagar ordentligt med mat när du väl lagar så lägger du resterna på en tallrik. Värm i ugn eller micro.
Sedan skulle jag köpa, och lära mig använda, en bra bärsjal. Man bär inte med ryggen när man bär rätt med en bärsjal.
jag blev också chockad när jag fick första. Jag köpte frysta färdigrätter (ja jag vet att de är äckliga och inte alls bra näringsinnehåll men det är bättre än kakor, chips eller att inte äta alls), oftast åt jag samtidigt som jag ammade.
När första barnet hade jag svårt att hinna äta, utan fastnade ofta sittandes i soffan med en sovande bebis som vaknade så för jag försökte lägga ifrån mig den, så jag känner igen ditt problem.
Konstigt nog är det lättare att lyckas äta med två barn... det är väl för att jag är tvungen att lägga ifrån mig bebis för att fixa mat, blöjor, kläder m.m. på tvååringen, och det funkar. Annars kan hon få pipa nån minut ibland är ett par händer är för lite för att sköta två barn.
Ha "nyttiga" snacks + vattenflaska framställda där du brukar sitta med bebis. T.ex bananer, digestivekex, nötter, Wasa sandwich m.m.
Micromat, de är inte så hemska... finns ju många varianter.
Fil och flingor, risifrutti, havregrynsgröt i micron... bättre att äta nånting än att inte äta alls.
Man får äta med en hand, ha babyn i knäet och spilla på den, bara maten inte är för varm.