Hinna med mat?
Någon där ute som vet vad man kan göra för att få i sig mat när man har spädbarn? Hinner knappt äta när jag är själv på dagarna. Har mest varit kakor och de funkar ju inte i längden
Någon där ute som vet vad man kan göra för att få i sig mat när man har spädbarn? Hinner knappt äta när jag är själv på dagarna. Har mest varit kakor och de funkar ju inte i längden
kan du inte ha babyn i vagn eller babysitter en stund?
köp hem frysta färdigrätter och släng in i mikrob - kanske inte det mest delikata - men mycket bättre än kakor och kex!
Jag hade inte heller tid att äta när min unge var mindre, tack och lov blir det bättre, minns att det inte kändes som det då.. Iaf löste vi det genom att köpa hem en massa "plockmat" typ prinskorv, köttbullar, frukt, etc, etc. På det viset kan du äta samtidigt som du asar runt på bebben. Men jobbigt, det är det tyvärr. :(
Och jag håller med Hannah, se till att bli sjukskriven om du har såna besvär av ryggen!
Är arbetslös så får inte sjukskriva mig om jag typ inte är döende ( känns de som). Har redan försökt
Koka ägg. Gör storkok och frys ner. Be om hjälp och avlastning!
Om du hinner äta kakor så måste du ju hinna äta annat också? Ha frukt och grönsaker stående framme istället för kakorna? Yoghurt och musli häller man ju upp på en sekund. Gör storkok när tid finns och frys in. Bara att värma i micron.
Är du ensamstående? Annars kan du ju laga mat när sambo/man är hemma? Eller så kan han göra det?
Skaffa en ergonomisk bärsele så skonar du ryggen.
Vår son var ganska missnöjd och närhetskrävande de första tre månaderna, men mat hade jag inga problem att hinna med. Lagade mat och åt med sonen i selen, alternativt i babysittern en bra dag...
Du kan ju äta mackor, köttbullar eller vad som helst som går att äta med en hand.
Vad har din arbetslöshet att göra med ev sjukskrivning. Du är föräldraledig nu och då är det som sådan du söker sjukskrivning. Kan du inte vårda barnet ska pappan göra det istället och du vara sjukskriven.