Inlägg från: Noname00 |Visa alla inlägg
  • Noname00

Bo i Enköping?

Har några vänner som flyttade till enköping sen många år tillbaka.
    Om ni ska bo i lägenhet försök bo i eller nära enköping som möjligt mycket lättare med service och kommunikationer, i tex Örsundsbro finns ingenting, en mack och ica typ om inte macken är nedlagt, den stan består bara av en gata.

Det är lätt att pendla till sthlm också från enköping om man vill det.
    Själv skulle jag kunna tänka mig att bo där ute men är då inne på hus ca 10 minuter med bil utanför stan, man får mycket för 2 miljoner,

• Noname00
    nkw skrev 2013-12-28 17:36:42 följande:
    Försök att bo sätta dig mer i stan!

Lillsidan, Västerleden och Romberga är det mest skit och jag skulle inte vilja bo där ens om det var gratis!
    Varför, är det hyresrätter, kulturberikat?
  • Noname00

Bredsand är väl det ultimata om man vill ha ett fint sommarhus?
    Håller med att bo nära stationen så man kan gå då blir inte det en pina att resa till sthlm och detsamma gäller väl uppsala?

• Noname00
    Raggarbrud skrev 2013-12-29 18:14:56 följande:

Det går att jobba i Stockholm var man än bor i Enköping.......CoolOskyldigTungan uteFlört
    Vi bor som sagt på Nedre Lillsidan och min man har jobbat i Sthlm......

Som sagt så är vi Nedre Lillsidanbor och jag lovar att vi är skötsamma även fast det är 2000-talet nu Skrattande
    Jo allting går men sitta i biltrafiken är inte så kul och har man 15-20 min till en pendelparkering så blir det lätt 1 timmes resväg eller mer det måste man komma ihåg.

Jag resonerade också så att ska jag åka bil varje dag då går det år rätt mycket pengar i bensin + service och det är pengar som går att lägga på ett boende närmare i stockholm.

Men enköping är inte helt uteslutet.
Svar på tråden Bo i Enköping?