Erfdgt skrev 2013-12-10 13:30:19 följande:
Så ni har inte haft bebisen i spjälsäng eller vagga? Har ni haft ett typ sånt babynest i sängen då? Jag tror inte jag kommer våga ha bebisen i sängen, är rädd att hunden ska lägga sig rätt över och vilja mysa.
nkw, ja, tips på amningsbhar tar gärna jag också! Antar att alla har rätt stor byst, men jag har 85G-H redan före graviditet och amning, så gärna en modell som ger bra stöd.
Och värmande inlägg, bra, för mjölkstockning vill jag inte ha igen! Jag funderar på att köpa en liten sån handpump, bara utifall att. Samt att ha en förpackning ersättning hemma, just in case. Jag vet dock inte hur jag ska göra med nappflaska. Nu var det ju 7år sedan, men när dottern föddes och inte ville amma, så sa dom att man inte skulle använda nappflaska till ersättningen om man fortfarande ville försöka amma. Att det var bättre med en sådan liten kopp då. Jag har ingen aning..
Hade spjälsäng under dagtid, eftersom det var säkrare att lämna barnet i den är i våran säng när man inte var där. Men annars har dom sovit nära bröstet på mig.
Har 2 katter och 1 hund. INGEN har varit i närheten av att lägga sig på barnet. Ligger nära ja, nere vid benen, mysa vid magen osv. Men aldrig så att barnet/barnen har riskerat att skadats.
Får djuren vara nära barnet från början så kommer dom (i normala fall) ta tills sig barnet och skydda barnet och därav inte vilja skada.