Mobbning?
Du blir bättre på att trycka ned de som trycker ned dig än vad de är.
Säg inte "kolla på dig själv då!" när de säger att du är ful, säg istället något i stil med "Men tack så mycket, jag tycker det jag med, jag behövde fundera ett tag på kläderna innan jag valde men det blev ju bra så här!" Då visar du att du inte bryr dig ett skit av vad de säger om dig, och förhoppningsvis slutar de. Annars får man ta till en råare stil.
Man får helt enkelt trycka ned dem tillbaka på olika sätt, till exempel genom att förudmjuka dem. "Det måste vara jobbigt att vara du, att ständigt känna ett behov av att trycka ned andra människor för att känna sig bra. Jag hoppas att du mognar snart, för din egen skull." Om de använder ord som hora eller liknande, förklara för dem att hora är man när man ligger runt för pengar, och föreslå att de är extra uppmärksamma på svenskalektionerna så de lär sig språket.
Men det är viktigt att visa att du inte tar illa upp eller blir ledsen av vad de säger. Men sen borde du verkligen gå till en lärare eller annan vuxen så att de kan ta tag i det, det är inte okej att göra som de gör.