• Anonym (Hjälp?)

Kan man anmäla en förskola?

Tänker inte gå in på detaljer om varför utan undrar bara som rubriken lyder kan man anmäla en förskola? och i sånt fall hur?

• Svar på tråden Kan man anmäla en förskola?
  • Philippa

Vad ska du anmäla? Dålig mat? Dålig personal? Har de misshandlat ett barn?

• La Lola

För att få ett vettigt svar på den frågan måste du nog specificera lite grann....

*mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • Kjell2
    Anonym (Hjälp?) skrev 2013-12-10 10:10:03 följande:
    Tänker inte gå in på detaljer om varför utan undrar bara som rubriken lyder kan man anmäla en förskola? och i sånt fall hur?

Ja,
    Ring polisen
  • Anonym (Hjälp?)
    Philippa skrev 2013-12-10 10:12:17 följande:
    Vad ska du anmäla? Dålig mat? Dålig personal? Har de misshandlat ett barn?
    Dålig personal samt dålig lokal. Har begärt omplacering åt min dotter då dem tex haft utvecklingssamtal med dotterns pappa utan att ens informera mig (vi har gemensam vårdnad o varannan vecka boende), vid inskolning lämna dem barnen utan tillsyn hejvilt vid fruktstund med fruktknivarna kvarliggandes på bordet, dem har inte ens gungor på gården, dem skickar ut en personal med 6 -8 ungar som inte kan gå på lilla avdelningen, flertalet gånger jag vart o hämtat eller lämnat har jag hört personalen prata illa till föräldrar om andra föräldra, m.m orkar inte dra upp allt. 
  • Philippa
    Anonym (Hjälp?) skrev 2013-12-10 10:35:23 följande:
    Dålig personal samt dålig lokal. Har begärt omplacering åt min dotter då dem tex haft utvecklingssamtal med dotterns pappa utan att ens informera mig (vi har gemensam vårdnad o varannan vecka boende), vid inskolning lämna dem barnen utan tillsyn hejvilt vid fruktstund med fruktknivarna kvarliggandes på bordet, dem har inte ens gungor på gården, dem skickar ut en personal med 6 -8 ungar som inte kan gå på lilla avdelningen, flertalet gånger jag vart o hämtat eller lämnat har jag hört personalen prata illa till föräldrar om andra föräldra, m.m orkar inte dra upp allt. 

Då tycker jag du ska börja med att prata med förskolechefen... inte börjar man med att göra en anmälan!
  • Anonym (Hjälp?)
    Philippa skrev 2013-12-10 10:48:06 följande:

Då tycker jag du ska börja med att prata med förskolechefen... inte börjar man med att göra en anmälan!
    Fast nu frågade ju inte jag vad du tycker, utan min fråga va ju om man kan anmäla en förskola och de är ju ingen åsiktsfråga!
  • Anonym (Hjälp?)
    Philippa skrev 2013-12-10 10:48:06 följande:

Kan ju även tillägga att jag har pratat med både förskolechefen samt socialen men det har inte blivit någon bättring!
  • Anonym (Lovisa)
    Anonym (Hjälp?) skrev 2013-12-10 11:01:16 följande:
    Kan ju även tillägga att jag har pratat med både förskolechefen samt socialen men det har inte blivit någon bättring!
    Ligger den i Solna?
  • La Lola
    Anonym (Hjälp?) skrev 2013-12-10 11:01:16 följande:
    Då får du ju prata med förskolechefens chef.
    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
Svar på tråden Kan man anmäla en förskola?