• MuppinCowboy

Klippning vs barnpassning??

Lindsey Egot the only one skrev 2013-12-10 21:28:50 följande:
    Ja han får lösa tillsynen av sina barn de gångerna barnen är hos er och han jobbar borta nanny, farmor, mamman eller så betalar han dig en summa alt ni har delad ekonomi fr.o.m. Idag.
    Mannen låter som en snålgris, som en som gärna utnyttjar andra men ogärna bjuder igen.
    Jag hade inte hjälpt till ett dugg längre utan låtit föräldrarna sköta hela biten själv gällande deras barn (dem har ju själva sagt att de vill ha det så, ja förutom när dem vill ha hjälp då går det bra att dumpa på andra)

Självklart ska man inte betala någon för att dem hjälper till men man kan visa sin uppskattning och vilja att göra någon man tycker om glad - Annars får man var beredd att man anses som en osympatisk snålgris

Visa gärna din man tråden TS, fast vissa kan inte se sitt eget beteende och vad andra tyvker om man så smackar dem med informationen i ansiktet.

Dumhet diskriminerar inte
  • MuppinCowboy
    Sheldore skrev 2013-12-10 21:45:07 följande:
    Man kan inte börja värdera/ta betalt för saker som är naturliga i ett förhållande. En väldig skillnad på att ta hand om sin partners barn och färga/klippa håret
    Man kan även visa uppskattning för sin partner och vilja glädja dem oavsett om det är för att återgälda något

Mannen framstår som osympatisk och självisk - och snål
  • MuppinCowboy
    Anonym (Dum igen?) skrev 2013-12-11 22:00:09 följande:
    Nu ar jag läst inläggen och inser att jag är väldigt mesig, det får mej lite att fundera på hur jag tänker och fungerar. Jag tror nog att jag har generellt tagit väldigt liten plats, jag sätter mej nog väldigt långt bak och ber lite om ursäkt för mina egna behov. Jag ser mej som självständig och rätt duktig, men när man ser från era ögon så är jag ju inte alls det.
    För att att en familj ska fungera måste alla må bra och det betyder att alla måste ta plats och alla måste backa ibland. Detta gäller även barnen, både bio och bonus.

I ditt fall tycker jag du får mindre än vad du ger, det bästa är att prata lugnt och sansat och få den andre att förstå men om det inte funkar då är det dags att sätta ner foten o kräva förändring för annars blir du överkörd och det kommer tas hänsyn till allas känslor - förutom dina.

Lycka tillGlad
  • MuppinCowboy
    Anonym (Fy för snålisar!) skrev 2013-12-12 15:27:00 följande:
    Du ställer upp och tar hand om ert och hans barn, antar att det är en förutsättning för att han ska kunna jobba? Jag tycker att han är väldigt snål mot dej, självklart borde han kunna betala ditt frissa besök för att han unnar dej det!
    Jag var själv särbo med en sån snål man som satte sina pengar före mej. Han försökte hela tiden slippa betala och utnyttjade att jag var snäll och generös. Om vi reste på semester så lät han mej gladeligen betala för mat och alkohol, sen tyckte han att han vart generös om han bjudit mej på en drink på kvällen när jag betalt all mat!!!
    Var vi hemma hos honom så bjöd han på den billigaste maten han kunde hitta och som kvällmat fick hans barn och jag mackor. När vi var hos mej så mumsade han gladeligen i sej fläskfile mm. Han tjänade mycket mer pengar än mej och han "skröt" gärna om det. Jag kräver inte att bli bjuden på en massa men att vi ska dela lika när vi tex reser. Gjorde slut för det är i längden väldigt avtändande med snåla män!
    Usch, men såna män är också självsanerande -det finns ingen som står ut med sådant beteende i längden och dem slutar oftast ensamma, eller så får de finna sig nya partners tills dessa också lessnar
Svar på tråden Klippning vs barnpassning??