• Anonym (Dum igen?)

Klippning vs barnpassning??

Ok, det här må vara ett fjantigt relationsproblem men ni får gärna ha synpunkter för jag vet inte om jag gör rätt. Jag och min man har separat ekonomi, vi trivs med det och tråden handlar inte om det. Jag är föräldraledig och vi delar på den procenten jag gått ned ekonomiskt helt lika. Han reser bort i jobbet ofta och jag har sagt att jag inte längre vill vara ensam med alla barnen då det blir förmycket av massa orsaker! Jag har inte gått in som ny mamma till dem utan jag har ett barn, en bebis. Det låter kanske hårt då det finns ett barn som är mitt eget numera, men det är så här att min relation till mina bonusar är lång, jag har bott med dem i 7 år och mamman och pappan till dem ville ha det så dvs att de enbart är föräldrar. Men jag har ändå fått dragit ett stort lass, större än dem faktiskt, jag har haft dem själv mycket genom åren, men nu är det förmycket, men min man är ändå tvungen att ibland jobba borta när de är här och jag får ta dem så jag ställer upp såklart för mamman vill inte ha dem mer än nödvändigt. Jag har inte råd att klippa mej och färga håret nu till jul pga av julutgifter som jag prioriterar, men vill gärna bli fin, jag har inte klippt mej på länge så mitt hår är väldigt väldigt långt å råttfärgat, min man tjänar bra och jag hävde ur mej i lite frustration över min situation och känslan över att jag alltid ställer upp men tycker inte att det ges tillbaka jag sa att då tycker jag att du kan sponsra mej att få klippaå färga mitt hår så jag slipper se ut som skit! Han muttrar något om att man inte ska behöva betala sin fru att passa barnen vilket jag åller med om, men samtidigt så borde det väl gälla båda? Dvs att jag inte ska behöva gå med råttfärgat hår långt ned till svanken när min man har pengar?? Vad tycker ni? Om just det där med klippning, är kag fel ute?

• Svar på tråden Klippning vs barnpassning??
  • Anonym (betala)

Din man har inte förstått kärlekens villkor: ge och ta.
    Jag tycker du skall göra dig fin till jul, och låta honom betala. Det är en liten slant.
    Hälsa honom detta från mig.

• Anonym (iq)

Så din man utnyttjar din hjälp att ta hand om hans barn under hans vecka, men vägrar dela med sig av den inkomst han får av att kunna arbeta borta just för att DU ställer upp?

Be nöten flyga och fara.

• Anonym (Liz)

Har han pengar och inte du borde han vilja göra dig glad genom att bjuda på kostnaden för en hårfrisör. Det handlar inte om rättvisa eller dina/mina barn eller ens att få betalt för det man gör. Det handlar om något så enkelt som kärlek. Av kärlek vill man glädja sin partner. Om nu detta är så viktigt för dig borde han inse det och av kärlek bjuda dig på det.

• yodi

både och.
    har ni delad ekonomi så har ni, men samtidigt så kan ju kanske han ställa upp och betala det för dig om du nu "passar" hans barn så pass mycket.

• Sheldore

Härligt att se jämställdehetens Sverige ibland. Hade jag varit din man hade du redan haft håret färgat o klippt, för även om det är ditt hår/frisyr så gör du dig fin för din mans skull

• SupersurasunkSara

Sätt ner foten och tala om att from nu är det HAN och barnens MAMMA som sköter tillsyn av barnen. Är de hos er och du lagar mat, så lagar du givetvis till hans också, men om de är hos er är även HAN hos er. Annars får barnens mamma lösa tillsynen av DERAS barn.
    Du har ett barn och det barnet tar du hand om punkt.

• Fanny b
    SupersurasunkSara skrev 2013-12-10 21:21:03 följande:
    Sätt ner foten och tala om att from nu är det HAN och barnens MAMMA som sköter tillsyn av barnen. Är de hos er och du lagar mat, så lagar du givetvis till hans också, men om de är hos er är även HAN hos er. Annars får barnens mamma lösa tillsynen av DERAS barn.
  • Anonym (iq)
    SupersurasunkSara skrev 2013-12-10 21:21:03 följande:
    Det där är dumheter. Varför ska barnens mamma ta hand om barnen på pappans vecka, så att pappan får fortsätta arbeta borta och tjäna bra med pengar? Pappan kan ta sitt ansvar, sluta resa, han kan ta ut föräldraledighet för bebisen, så att Ts kan få börja tjäna bättre med pengar igen, och sluta lägga över SITT ansvar på barnens mammor.
  • Lindsey Egot the only one

Ja han får lösa tillsynen av sina barn de gångerna barnen är hos er och han jobbar borta nanny, farmor, mamman eller så betalar han dig en summa alt ni har delad ekonomi fr.o.m. Idag.

Svar på tråden Klippning vs barnpassning??