• Anonym (Dum igen?)

Klippning vs barnpassning??

Ok, det här må vara ett fjantigt relationsproblem men ni får gärna ha synpunkter för jag vet inte om jag gör rätt. Jag och min man har separat ekonomi, vi trivs med det och tråden handlar inte om det. Jag är föräldraledig och vi delar på den procenten jag gått ned ekonomiskt helt lika. Han reser bort i jobbet ofta och jag har sagt att jag inte längre vill vara ensam med alla barnen då det blir förmycket av massa orsaker! Jag har inte gått in som ny mamma till dem utan jag har ett barn, en bebis. Det låter kanske hårt då det finns ett barn som är mitt eget numera, men det är så här att min relation till mina bonusar är lång, jag har bott med dem i 7 år och mamman och pappan till dem ville ha det så dvs att de enbart är föräldrar. Men jag har ändå fått dragit ett stort lass, större än dem faktiskt, jag har haft dem själv mycket genom åren, men nu är det förmycket, men min man är ändå tvungen att ibland jobba borta när de är här och jag får ta dem så jag ställer upp såklart för mamman vill inte ha dem mer än nödvändigt. Jag har inte råd att klippa mej och färga håret nu till jul pga av julutgifter som jag prioriterar, men vill gärna bli fin, jag har inte klippt mej på länge så mitt hår är väldigt väldigt långt å råttfärgat, min man tjänar bra och jag hävde ur mej i lite frustration över min situation och känslan över att jag alltid ställer upp men tycker inte att det ges tillbaka jag sa att då tycker jag att du kan sponsra mej att få klippaå färga mitt hår så jag slipper se ut som skit! Han muttrar något om att man inte ska behöva betala sin fru att passa barnen vilket jag åller med om, men samtidigt så borde det väl gälla båda? Dvs att jag inte ska behöva gå med råttfärgat hår långt ned till svanken när min man har pengar?? Vad tycker ni? Om just det där med klippning, är kag fel ute?

• Svar på tråden Klippning vs barnpassning??
  • SupersurasunkSara
    Anonym (iq) skrev 2013-12-10 21:27:29 följande:
    Det där är dumheter. Varför ska barnens mamma ta hand om barnen på pappans vecka, så att pappan får fortsätta arbeta borta och tjäna bra med pengar? Pappan kan ta sitt ansvar, sluta resa, han kan ta ut föräldraledighet för bebisen, så att Ts kan få börja tjäna bättre med pengar igen, och sluta lägga över SITT ansvar på barnens mammor.

Så kan han också göra. Men vägrar han så blir det ju barnens biomamma som får ta hand om sina barn, inte lassa över dem på TS. TS har absolut ingen som helst skyldighet att ta hand om hans barn sedan tidigare. Vill hon och orkar hon så absolut, men pappan verkar ju mer än lovligt dum i huvudet som gnäller när TS vill göra sig lite fin när han själv slipper undan nästan allt ansvar för sina egna barn.
  • Anonym (iq)
    SupersurasunkSara skrev 2013-12-10 21:30:33 följande:

Så kan han också göra. Men vägrar han så blir det ju barnens biomamma som får ta hand om sina barn, inte lassa över dem på TS. TS har absolut ingen som helst skyldighet att ta hand om hans barn sedan tidigare. Vill hon och orkar hon så absolut, men pappan verkar ju mer än lovligt dum i huvudet som gnäller när TS vill göra sig lite fin när han själv slipper undan nästan allt ansvar för sina egna barn.
    Han kan inte bara ändra boendet från en dag till en annan, och sen tro att han kan komma och gå som han vill. Så fungerar det inte. Han lär förlora ekonomiskt på att betala underhåll för sina barn om mamman skulle acceptera att ha dem på heltid.

I övrigt håller jag med om att han verkar vara en riktig varböld i arslet!
  • Ess

Ni har separata ekonomier, han och mamman är föräldrar. Svaret är, antingen får han betala för passningen annars kan han göra vad han vill med sina ungar.

• SupersurasunkSara
    Anonym (iq) skrev 2013-12-10 21:37:43 följande:
    Han kan inte bara ändra boendet från en dag till en annan, och sen tro att han kan komma och gå som han vill. Så fungerar det inte. Han lär förlora ekonomiskt på att betala underhåll för sina barn om mamman skulle acceptera att ha dem på heltid.

I övrigt håller jag med om att han verkar vara en riktig varböld i arslet!
    Jo, det kan han faktiskt. Han kan vägra ta emot barnen. Det finns inget man som mamma kan göra då. TS bryr sig nog föga om HAN får betala för sina barn, de har inte gemensam ekonomi
  • Sheldore

Man kan inte börja värdera/ta betalt för saker som är naturliga i ett förhållande. En väldig skillnad på att ta hand om sin partners barn och färga/klippa håret

• SupersurasunkSara
    Sheldore skrev 2013-12-10 21:45:07 följande:
    Man kan inte börja värdera/ta betalt för saker som är naturliga i ett förhållande. En väldig skillnad på att ta hand om sin partners barn och färga/klippa håret

Absolut. Men det finns inget naturligt i att tvingas ta hand om någon annans barn. VILL man är det absolut kanonbra, men vill man inte så är det totalt obra på alla sätt och vis. Och när han inte ens vill ge henne en summa för att få känna sig fin, tja... Jag undrar vad som är bra med förhållandet.. För mig verkar det skit, men TS har ju bara skrivit om det som är problem, något bra måste det ju finnas.
  • Sheldore
    SupersurasunkSara skrev 2013-12-10 21:47:31 följande:

Absolut. Men det finns inget naturligt i att tvingas ta hand om någon annans barn. VILL man är det absolut kanonbra, men vill man inte så är det totalt obra på alla sätt och vis. Och när han inte ens vill ge henne en summa för att få känna sig fin, tja... Jag undrar vad som är bra med förhållandet.. För mig verkar det skit, men TS har ju bara skrivit om det som är problem, något bra måste det ju finnas.
    Men då kan ju Ts inte vara nöjd med delad ekonomi som hon påstår i sin trådstart
  • Anonym (iq)
    SupersurasunkSara skrev 2013-12-10 21:43:04 följande:
    Jo, det kan han faktiskt. Han kan vägra ta emot barnen. Det finns inget man som mamma kan göra då. TS bryr sig nog föga om HAN får betala för sina barn, de har inte gemensam ekonomi
    Som sagt gör han det får han räkna med att inte återse dem förrän barnen ev. litar på honom igen i framtiden. Även mamma kan neka att ta hand om sina barn.

Och? Pappan lär väl bry sig om sin ekonomi. Det var inte Ts jag avsåg när jag skrev det.
  • Zunrose

sätta ner foten låter väl lite väl du har ju valt att leva med honom därmed valt att leva med barnen..Men jag tror du kommit bättre fram i din önskan om att klippa dig om fu bety honom snällt och förklarat att du hade uppskattat att få gå och klippa dig men inte har pengar till det! Man kommer ingen vart med hot gap och bråk !

• SupersurasunkSara
    Anonym (iq) skrev 2013-12-10 21:53:18 följande:
    Som sagt gör han det får han räkna med att inte återse dem förrän barnen ev. litar på honom igen i framtiden. Även mamma kan neka att ta hand om sina barn.

Och? Pappan lär väl bry sig om sin ekonomi. Det var inte Ts jag avsåg när jag skrev det.

Ja och då kanske pappan inser att han inte bara kan dumpa över barnen på sin sambo hur som helst. Om inget annat fungerar får man ta till det som fungerar, kanske kan pengar vara det som fungerar.
Svar på tråden Klippning vs barnpassning??