• Anonym (Elin)

Aggressionsproblem humörsvägningar

Aggressionsproblem humörsvägningar.

Jag har upptäckt att jag har problem med att hantera ilska, ledsamhet, besvikelser, rädsla och ångest i nära relationer.

Jag beter mig helt normalt i offentliga sammanhang i skolan, på jobb och överallt annat.

Men jag vet att jag har stora problem i nära relationer, med nära vänner, pojkvänner, föräldrar och syskon.

Jag började bli  arg när jag var runt 12 år vilket brukar va normalt smälla i dörrar, skrika och ha mig. Jag lugnade ned mig något vid 15-16 någonting.

Jag hade en pojkvän mellan 17-21 år som kränkte mig psykiskt och fysiskt.

Jag har problem i nära relationer att jag kan bli väldigt arg , jag kan även i vuxen ålder (25 år) bli så arg att jag gör sönder saker, jag kan slåss, och säga hemska saker.

Dagen efter ångrar jag mig alltid. Mår väldigt dåligt över det här. Någon som varit med om något liknande och som fått hjälp?

Det jag mår mest dåligt av är att jag har gett mig på min mamma och min syster som är 19 år fysiskt flera gånger senaste åren.

• Svar på tråden Aggressionsproblem humörsvägningar
  • Anonym (Elin)

Vet någon hur man ska lära sig att hantera sin ilska?

• Anonym (Elin)

Jag frågar för att jag behöver hjälp. Jag undrar också om det är någon mer som är som jag?

Om jag kan tänkas ha en diagnos?  Hur ovanligt/vanligt det är att en kvinna har aggressionsproblem?

• Anonym (Är likadan)

Jag går hos psykolog och bearbetar händelser osv. Mina kommer ofta i samband med stress osv. men som du beskriver, bara i nära relationer.

Har även fått gå hos en sjukgymnast på den psykiatriska mottagningen jag går på för att lära mig hantera ångesten, irritationen och aggressiviteten rent praktiskt. Funkar jätte bra DÄR hos sjukgymnasten men i verkliga livet, när det väl händer... glöm det! Aggressiviteten är inte nådig.

Jag är 30+ och har två små barn. Så ett vanligt liv går att ha trots ångesten och allt som hör detta till ändå, även om det såklart är oerhört krävande både psykiskt och fysiskt i form av extrem trötthet.

• Anonym (Elin)
    Anonym (Är likadan) skrev 2013-12-11 17:28:59 följande:
    Jag går hos psykolog och bearbetar händelser osv. Mina kommer ofta i samband med stress osv. men som du beskriver, bara i nära relationer.

Har även fått gå hos en sjukgymnast på den psykiatriska mottagningen jag går på för att lära mig hantera ångesten, irritationen och aggressiviteten rent praktiskt. Funkar jätte bra DÄR hos sjukgymnasten men i verkliga livet, när det väl händer... glöm det! Aggressiviteten är inte nådig.

Jag är 30+ och har två små barn. Så ett vanligt liv går att ha trots ångesten och allt som hör detta till ändå, även om det såklart är oerhört krävande både psykiskt och fysiskt i form av extrem trötthet.
    Är du kvinna?

Jag vet att jag måste lära mig att hantera min ilska och besvikelser för att jag vet att det inte är normalt i vuxen ålder.
  • Anonym (...)

Jag har haft samma problem. Har kunnat bli så otroligt arg och det har inte kunnat stoppas!

Men för snart två år sen så började jag på SSRI för att hantera min ångest (har två småbarn och stressen blev för stor). Efter det har jag NOLL problem med ilskan. Den är helt hanterbar! Såå skönt!

• Anonym (Elin)
    Anonym (...) skrev 2013-12-11 17:35:31 följande:
    Jag har haft samma problem. Har kunnat bli så otroligt arg och det har inte kunnat stoppas!

Men för snart två år sen så började jag på SSRI för att hantera min ångest (har två småbarn och stressen blev för stor). Efter det har jag NOLL problem med ilskan. Den är helt hanterbar! Såå skönt!
    Vad åt du?

Jag har inga barn men om jag skaffar det i framtiden vill jag självklart ha löst alla mina personliga problem innan dess.
  • Anonym (Elin)

Blir ni värre med alkohol?

Jag har gjort väldigt dumma saker. Jag har puttat och slagit min mamma och syster.

Jag har skrikit saker till dom, jag har även kastat saker på dom och gjort sönder saker när jag varit på besök.

Hur ovanligt är detta beteende för en vuxen kvinna?

Vet att det inte är normalt.

Utåt sett bland vänner , på jobb och studier tror alla att jag är som alla andra.

• Anonym (Är likadan)
    Anonym (Elin) skrev 2013-12-11 17:46:38 följande:
    Blir ni värre med alkohol?

Jag har gjort väldigt dumma saker. Jag har puttat och slagit min mamma och syster.

Jag har skrikit saker till dom, jag har även kastat saker på dom och gjort sönder saker när jag varit på besök.

Hur ovanligt är detta beteende för en vuxen kvinna?

Vet att det inte är normalt.

Utåt sett bland vänner , på jobb och studier tror alla att jag är som alla andra.

Jag är precis som du! Jag är kvinna och gift med en man som får stå ut med mycket kan jag lova. Jag har prövat Sertralin, Cymbalta, Sobril osv. Tyvärr hjälper inget läkemedel alls...
  • Anonym (Elin)
    Anonym (Är likadan) skrev 2013-12-11 17:52:14 följande:

Jag är precis som du! Jag är kvinna och gift med en man som får stå ut med mycket kan jag lova. Jag har prövat Sertralin, Cymbalta, Sobril osv. Tyvärr hjälper inget läkemedel alls...
    Har du diagnos?

Jag ger mig mest på min mamma och min syster.
  • Anonym (Elin)

Vad är det värsta ni har gjort?

Svar på tråden Aggressionsproblem humörsvägningar