Inlägg från: nymedlem |Visa alla inlägg
  • nymedlem

att förlora ett syskon

Min bästa vän som var som en syster för mig gick bort för 4 v sen. Jag kan fortfarande inte ta in det, mår jättedåligt och varken äter eller sover längre.

Kommer nog känna såhär i många många år framöver. Kan inte tänka mig att jag någonsin blir glad igen. Gråter

• nymedlem
    Anonym (.) skrev 2014-01-11 10:48:15 följande:
    Beklagar sorgen!!

Jag vet inte riktigt vad jag ska skriva. Man blir glad igen, de kan jag lova dig! Jag har lärt mig att leva för min syster. Så allt jag gör, det gör jag för henne också. Typ som studenten, hon gick aldrig ur gymnasiet. Så jag gjorde det för oss båda.
    Du kan säga till om du vill prata.
    Tack!

Jag "gav upp" att försöka klara detta själv, ringde istället och bokade in en tid hos psyk. Jag måste få hjälp att bearbeta detta känner jag, för jag mår bara sämre.

Jag tror du har rätt inställning, ska också försöka tänka så - leva för henne!

Jag har pratat med henne så gott som varje dag i över 20 års tid, känns så tomt och konstigt utan henne.

Nu pratar jag nästan varje dag med en tjejkompis till henne som också mår dåligt över detta. Vi känner egentligen inte varandra så väl, men vi hjälper varandra nu.
  • nymedlem
    Sandiiiee skrev 2014-02-26 15:51:12 följande:

Tack så mycket! 

Försöker ta en sak i taget bara.. Idag kom en tuff dag igen, då urnsättningen är... Detta är det sista "avslutande".. Men jag orkade verkligen inte vara med. Det räckte med begravningen för min del.

Vilken saknad<3

Jag önskar att jag fått vara med på begravningen. Men hennes föräldrar hade bestämt att bara den närmaste familjen skulle närvara. Känns fruktansvärt då jag var närmare henne än hela hennes familj.
    Vi kallade varandra för systrar, hon var 5 år yngre än mig. Även min äldre bror kallar henne "lilla-syster".

Beklagar din sorg!
Svar på tråden att förlora ett syskon