Anonym (Fundersam) skrev 2013-12-12 12:42:02 följande:
Ostört i ett klassrum med sina kompisar under lektionen??? Ni kanske vill veta vad uf ringde för också innan ni vänder & vrider på allt? Uf ringde till det sexåriga barnet på förmiddagen för att berätta att uf inte kunde ha barnet & syskonet under helgen. Sexåringen älskar att vara i skolan & uf vände totalt upp & ner på måendet. Förklara för mig hur ni kan anse att det är okej att kontakta sitt sexåriga barn på det viset under lektionen? & inte vill ha kontakt? Eftersom det är gemensam vårdnad så är man tvungen att ha kontakt vare sig man vill eller inte. Man har faktiskt satt två barn till världen & man måste kunna ha kontakt för deras skull! & detta tycker jag inte att man säger till ett barn i skolan utan man berättar det till den andra föräldern! Därför undrade jag om uf verkligen har rått att ringa på det viset eftersom det inte står i domen!
Om det är smart och bra att ringa under skoltid är en fråga, om det är rätt enligt domen är en annan och om det är ok för elever att ta emot samtal under skoltid en tredje.
Nej - det är inte bra att ringa under skoltid
Ja - det är troligtvis ok enligt domen
Ja - skolan verkar tillåta barn att ta emot samtal under skoltid
Vill du få en ändring i domen så skicka in en stämning till tingsrätten.