Inlägg från: Anonym (sandra) |Visa alla inlägg
  • Anonym (sandra)

Jag är rädd för min pojkvän

korralin skrev 2013-12-12 14:05:08 följande:
    Har varit i en liknande situation där jag blev medberoende i hans drogmissbruk och även drog med i hans kriminella bana.
    Det eskalerade och han misshandlade mig flera gånger till den grad att jag hamnade på sjukhus, men sedan lyckades han ändå få mig att känna skuld för det genom manipulation.
    Jag vet inte hur många nätter jag förhindrat att han tagit livet av sig och som tack blivit utsatt för våldtäkt av honom (och ibland även hans vänner), eller hur många gånger jag ljugit för att ta honom ur situationer hans kriminalitet och drogmissbruk försatt honom i.
    Det tog mig nästan två år att ta mig ur det förhållandet, men det är det bästa jag gjort.

Du kan aldrig rädda honom. Det är viktigt att komma ihåg. Han behöver hjälp med sitt drogmissbruk, men du kan inte vara den hjälpen. Att bli fri från ett missbruk går bara ifall missbrukaren själv vill. 
    Det är väldigt vanligt för kvinnor att vilja försöka hjälpa, laga och rädda män som farit illa, och det är så jävla svårt att bryta den "reflexen" hos sig själv. 

Jag rekomenderar dig verkligen att lämna honom nu, för du vet aldrig hur det eskalerar och även om du inte i din vildaste fantasi kan tänka dig att han skulle kunna göra vissa saker så är det inte ett säkert kort att spela på. 
    En blir van med den ohållbara situationen och det kryper sig sakta på utan att en märker det. 
    I slutet tyckte jag inte ens det var ett problem att behöva ljuga ihop en historia om hur jag fick mina blåmärken och min spruckna läpp på sjukhuset: jag reflekterade inte ens över hur sjuk situationen var utan tyckte mest det var jobbigt att andra lade sig i vårt förhållande.
    Det var inte ens psykiskt påfrestande när han tvingade mig att ha sex med hans kompis: jag oroade mig mer för att jag ev. skulle missa tvättiden pga detta.
  • Anonym (sandra)

Oj. Det var inte meningen att citera! 

Han låter som en skit och du mår bra av att lämna honom, lovar dig dt!

Svar på tråden Jag är rädd för min pojkvän