Jag är rädd för min pojkvän
Hej! Jag är en ung tjej som för några månader sen blev tillsammans med min drömkille! Han har allt en kille jag tycker ska ha och jag tyckte att han passade mig perfekt. Vi började dejta i somras och allt var toppenbra! Nu har vi varit ett par i ett x antal månader, men detta börjar nu spåra ur...
Han har dragit ner mig i sitt drogmissbruk (Skyller mig själv för det ändå) , blivit stöddig och blir sur på mig för småsaker. Han tar knappt i mig längre och när vi ska ha sex vill han bara bli avsugen. Om jag rider honom så ligger han bara där och blundar, som ett lik... Förut var han alltid på och ville ha sex och mys. Kan tillägga att jag är inneboende.
Man vet aldrig när han kommer hem från jobbet vilket humör han är på. Antingen är han jätteglad och pratar jättemycket, eller så kommer han hem och är irriterad på allt jag gör och skäller på mig istället, utan att jag har gjort något särskilt. Vilket har lett till att jag blivit rädd för honom. Jag är livrädd för att han ska bli arg på mig, för han verkar inte kunna kontrollera sina känslor alls. Är rädd att han någon gång kommer slå till mig.
Han klagar alltid på att jag inte gör någonting fastän han vet att jag kämpar på hårt. Innan månaderna är slut så är oftast min lön helt borta pga droger som han pressar mig att jag ska betala trots att jag inte har så mycket pengar själv.
Och nu sitter jag här totalt pank, livrädd, ledsen, orolig och vet inte var jag ska ta vägen, vad jag ska göra.
Jag älskar honom mer än allt, men är rädd för att prata med honom om det för att jag är rädd att han ska bli arg och lämna mig. Han säger att han älskar mig tillbaka, men jag kan inte känna det.
Vad ska jag göra i min sits? Jag vill inte lämna min pojkvän för jag älskar honom jättemycket, men han kan inte bete sig mot mig... Hjälp, jag vet inte vad jag ska ta mig till.