• babytjejen

Tempar/Fertility friend

Symetrical skrev 2016-04-26 08:35:19 följande:

Tror absolut att du kan ha haft äl! Vad beror de höga temparna innan äl på? Finns det någon bakomliggande anledning till dem kan du ju alltid discarda dem, så att ff får lättare att hitta äl. Du kan ju men fördel även lägga in fertila flytningar (om du nu hade några sådana) i helgen.

Vet inte..Har tagit runt samma tid varje dag så vet inte varför...har ändrat min kost o äter nyttigare men det ska ju inte göra någon skillnad..

nåja, nu är det den långa väntan till bim kvar...o hoppas inga symptom dyker upp..varje månad jag haft en massa symptom så har mensen kommit...med förra barnet så var jag gravid den gången jag inte kände något alls...
  • babytjejen

Fortfarande ingen äl utsatt...så vette sjutton vad som händer o idag gick temp ner igen så tvivlar på att äl varit denna månad. Är väl bara att vänta på nästa tillfälle då..tur man har regelbunden äl iallafall..än så länge iallafall så hoppas det fortsätter så...
  • babytjejen

FF har inte lagt ut någon äl än Heller men visst borde äl varit med denna kurva. Kan det vara att tempen varit så hög innan som ställer till det...Denna gången känns speciell, vi har försökt lika länge som med lillan o var detta försök vi plussade förra gången. Känns som att ska det lyckas så blir det denna gången el aldrig,,svårt att förklara varför men bara en känsla jag har...

• babytjejen

Temp håller sig stadig, länge sedan den var så jämn. Vet inte varför ff inte velat sätta ut äl men visste borde jag haft en? Bim på söndag o tiden går så långsamt...vill inte hoppas men vet ju att man kommer hoppas iallafall, så trött på att Hoppas o bli besviken gång på gång. Om vi misslyckas denna gången med har vi försökt längre än förra gången så känns lite som att det ska hända nu el så kommer det inte hända. Vet inte varför jag känner så...
  • babytjejen
    Loppan84 skrev 2016-05-02 21:07:26 följande:

Så här har jag för mig, rätta mig om jag har fel någon.

Ff sätter ut preliminär äl (streckar kors) om du har minst 2 tecken på 3 dager: flytningar, äl-test eller Temp-höjning med minst 0,2 grader över baslinjen. Om den ska sätta ut äl helt (rött kors) så ska du ha minst 0,2 grader temphöjning i 3 dagar. Nu har du ju inte temphöjning pga du har så många höga tempar i början av cykeln men du kan ju testa och discarda några av dem om du misstänker att de är höga av felaktig anledning och se vad som händer? Så hjälper det också om du har haft fertila flytnibgar eller positiva äl-test som du kan lägga in.

Vad är det som gör dig så säker på att

Äl varit? Är det tempen, har du känt av den eller är det tester? Vad det än är som gör dig säker så är det nog bäst att lägga in det i ff.

Har inget mer att gå efter än ältest då jag inte märker någon större skillnad o flytningar osv...men eftersom tempen ändå gått upp så pass så borde väl chansen vara större att äl varit än tvärtom. Ändrar jag tempen 36.3 (fick den temp någonvdag efter positivt ältest)till högre sätter den ut äl till dagen efter positivt ältest som jag brukar ha...
  • babytjejen

Sett gravidmagar överallt idag :( när man verkligen vill plussa så ser man verkligen alla som är gravida...och när jag kom hem kom jag på att jag glömt att deklarera en dag för sent så där försvinner halva återbäringen ..inte bästa dagen precis :(

• babytjejen
    Erla skrev 2016-05-03 20:02:26 följande:

Usch det låter verkligen som att du haft en jobbig dag. Hur länge har ni försökt skaffa barn?

Detta försöket (bim på söndag) är precis ett år..Med första barnet var det detta försöket vi plussade på så känns lite extra laddat..känns som nu eller aldrig liksom...
  • babytjejen

Bim -4 idag o försöker att inte tänka för mycket...vill inte hoppas o bli besviken men kommer ju hoppas ändå, är ju svårt att inte göra det el hur? Någon gång ska det väl bli min tur med...

• babytjejen

Tre dagar till bim men tror nog att mensen...tempade mitt på dagen o då låg den lågt o på dagen ska den väl egentligen ligga högre så tror nog att tempen droppar imorgon bitti oxå. Plus att jag haft världens pms-humör idag så :(

• babytjejen

Två dagar innan bim o temp väldigt jämn även om den sjunkit lite ett par dagar men aldrig varit så jämn..men den har ju inte satt ut någon äl så vet ju inte riktigt om jag haft någon el om det är dom höga temparna innan positivt ältest som ställer till det o det är därför ingen coverline finns...

Svar på tråden Tempar/Fertility friend