• Quinna85

Tempar/Fertility friend

Hoppas jag nu la tråden i rätt forum.

Jag har nu tempat varje morgon i 3 månaders tid och använder mig av den suveräna appen Fertility friend.
    Jag skulle nu vilja komma i kontakt med andra som tempar och kämpar för ett +

Det är många funderingar man får när man tempar. Hittar inte någon aktiv grupp så då fick jag starta en egen

• Svar på tråden Tempar/Fertility friend
  • ensamärstark
    Milou3 skrev 2017-12-07 07:37:57 följande:

Det är ju en ökning! Hur lång lutealfas har du?

Mina test ökade markant precis i början, mellan äl+9-13, sen såg de nästan likadana ut i 2 dygn för att öka igen sen. Så va nöjd med din ökning och kolla igen om 2 dagar. Megasvårt jag vet men tror inte du behöver vara orolig.

Strunta i CB och testa varannan dag med testlagret bara.

Jag använde cb bara för att jag hade ett kvar. Nu har jag tre drycker kvar från testlagret sen får det vara bra :)

Såg nu när testet hade torkat o jag lagt den ihop med resten att det faktiskt var en jättefin höjning idag! :)
  • Erla
    ensamärstark skrev 2017-12-07 06:34:33 följande:

Hoppas det är okej för er att jag slänger in min oro över mina test här?

Men såhär ser det ut nu.

Överskattat bilden är från tisdags morse, alltså två dagar sen.

Den nedersta bilder är från imorse. Är det tillräcklig ökning verkligen. Jag tycker den verkar minimal.

Dock sköt tempen i höjden imorse till min högsta temp jag haft o det borde väl vara ett gott tecken?

Är på BIM idag föresten.

Jag var också supernojig när jag blev gravid och inte tyckte att testen ökade tillräckligt. Lägger in en bild så har du att jämföra med. Mina test såg likadana ut jätteofta och ökade inte alltid.

Vet inte om det syns, men äl-dag står till höger om testen :)
  • ensamärstark
    Erla skrev 2017-12-07 08:39:22 följande:

Jag var också supernojig när jag blev gravid och inte tyckte att testen ökade tillräckligt. Lägger in en bild så har du att jämföra med. Mina test såg likadana ut jätteofta och ökade inte alltid.

Vet inte om det syns, men äl-dag står till höger om testen :)

Ja tack! :) jag börjar lugna mig nu!

Såhär såg det ut nu! Tycker nog själv att det ser fint ut

• emizz

Hej Alla!!

Tack så mycket för alla goda råd jag fått av er här...andra månaden jag tempar nu och börjar få kläm på det. Förra månaden va en riktig berg och dalbana minst sagt haha

Skickar med en bild på denna månaden ha de gött alla

Ehliaz-09 Alice-11
  • Eleonoratösen

Jaha ÄL+9 och tempen sjönk igår en bit och idag ner totalt. Känner att mensen är på gång. Är så otroligt ledsen idag. Om ÄL åtminstone kommit tidigare eller BIM förskjutits så hade jag nog känns att kroppen fungerar men nu känns det helt hopplöst...

• Körsbärsblom90
    Eleonoratösen skrev 2017-12-07 09:29:04 följande:

Jaha ÄL+9 och tempen sjönk igår en bit och idag ner totalt. Känner att mensen är på gång. Är så otroligt ledsen idag. Om ÄL åtminstone kommit tidigare eller BIM förskjutits så hade jag nog känns att kroppen fungerar men nu känns det helt hopplöst...

Åh nej, håller tummarna för er nästa nästa månad! Om det inte var en väldigt djup tempdipp vid implantation? Hoppas inte mensen kommer..

Går själv från hopp till förtvivlan varje gång jag går på toaletten. 3e dagen med bruna flytningar, tempen sjönk igår en bit, lite upp igen idag men inte mycket. Vill så gärna bli gravid nu. Känner stressen, dottern är 1 år och 8 månader och jag MÅSTE säkra min SGI. Andra alternativ finns liksom inte!
  • Milou3
    ensamärstark skrev 2017-12-07 08:47:46 följande:

Jättefin ökning! Försök njuta lite mellan oron ;)
  • ensamärstark
    Milou3 skrev 2017-12-07 10:46:11 följande:

Jättefin ökning! Försök njuta lite mellan oron ;)

Tack det ska jag verkligen <3
  • Erla
    ensamärstark skrev 2017-12-07 08:47:46 följande:

Ja det ser ju superfint ut ^^ Grattis och lycka till!
  • Erla
    Eleonoratösen skrev 2017-12-07 09:29:04 följande:

Har du så få dagars lutealfas? Tyvärr hjälpen inte det om äl skulle komma tidigare :/ lutealfasen är den period i cykeln som oftast är samma antal dagar varje cykel. Tycker nog du ska höra dig för hos någon fertlilitetsklinik om din lutealfas. Kortare än 10 dagar räknas som kort och kan försvåra för ett ägg att hinna fästa innan mensen drar igång.
Svar på tråden Tempar/Fertility friend