• Quinna85

Tempar/Fertility friend

Hoppas jag nu la tråden i rätt forum.

Jag har nu tempat varje morgon i 3 månaders tid och använder mig av den suveräna appen Fertility friend.
    Jag skulle nu vilja komma i kontakt med andra som tempar och kämpar för ett +

Det är många funderingar man får när man tempar. Hittar inte någon aktiv grupp så då fick jag starta en egen

• Svar på tråden Tempar/Fertility friend
  • Körsbärsblom90

Jag fick positivt på graviditetstest igår! Helt galet. Trodde verkligen inte det när jag haft så mycket bruna flytningar, svajig temp och inga symtom. Så tittar jag ner och i chock över vad jag ser tittar jag genast bort igen och tror att jag sett i syne...Men kan inte riktigt slappna av och acceptera det då jag är inne på kanske dag 8 med bruna/rosa flytningar nu, och igår kväll var det nästan rosa/rött som färskt blod. Sov givetvis inget inatt. Strecket är precis lika svagt idag som igår... hade velat se en stegring.. men tempen hade i allafall gått upp lite till.. så nervös att det inte stannar!

• Körsbärsblom90
    Eleonoratösen skrev 2017-12-11 21:25:43 följande:

Pratat med privat gyn och hon fokuserade  på att jag fått mens i alla fall sedan uttag av spiral. att det var kort lutealfas var inget att bry sig om tyckte hon, utan blir jag inte gravid på ett år kan man återkomma. Däremot var inte mia ihållande spottings okej så efter årsskiftet har jag tid för undersöka det.  

Annars har jag bara deppat. Ganska liten mensblödning denna månaden så det får man väl ändå vara "glad" över. Köpte mig en menskopp inför spiraluttaget och den är verkligen bra.

Styrkekramar till dig! Bra att du i alla fall får kolla upp spottings, det är ju galet frustrerande att småblöda länge innan mensen! 
  • TheKlister1990
    Körsbärsblom90 skrev 2017-12-12 10:01:05 följande:

Jag fick positivt på graviditetstest igår! Helt galet. Trodde verkligen inte det när jag haft så mycket bruna flytningar, svajig temp och inga symtom. Så tittar jag ner och i chock över vad jag ser tittar jag genast bort igen och tror att jag sett i syne...Men kan inte riktigt slappna av och acceptera det då jag är inne på kanske dag 8 med bruna/rosa flytningar nu, och igår kväll var det nästan rosa/rött som färskt blod. Sov givetvis inget inatt. Strecket är precis lika svagt idag som igår... hade velat se en stegring.. men tempen hade i allafall gått upp lite till.. så nervös att det inte stannar!

Jag ser en stegring. Såhär såg min stegring ut för typ eTT år sen:

• Körsbärsblom90
    TheKlister1990 skrev 2017-12-12 14:31:14 följande:

Testar igen med bilden

Åh ser ingen bild! Tog digitalt också som visade gravid 1-2 veckor :) hoppas det stannar!
  • Mimipig
    Körsbärsblom90 skrev 2017-12-12 14:58:56 följande:

Åh ser ingen bild! Tog digitalt också som visade gravid 1-2 veckor :) hoppas det stannar!

Stort grattis!!!
  • Mimipig

Jahapp. Cd29 och väntar fortfarande på ÄL. Eller så blir detta min första ÄL-lösa cykel sen jag började testa, dvs ett år. Men jag har en liten förhoppning om att ÄL var igår, men tyvärr har det varit julfester och glöggkalas tre dar i rad, samt att sonen har börjat nattvandra, så både sömn och alkoholvanorna är störda, så tempen är ju inte pålitlig, även om den gått upp. Ikväll är det julbord med jobbet, så morgondagens temp blir även den diskad. Men så lång cykel! Jag orkar inte.

• Erla
    Mimipig skrev 2017-12-12 16:34:14 följande:

Jahapp. Cd29 och väntar fortfarande på ÄL. Eller så blir detta min första ÄL-lösa cykel sen jag började testa, dvs ett år. Men jag har en liten förhoppning om att ÄL var igår, men tyvärr har det varit julfester och glöggkalas tre dar i rad, samt att sonen har börjat nattvandra, så både sömn och alkoholvanorna är störda, så tempen är ju inte pålitlig, även om den gått upp. Ikväll är det julbord med jobbet, så morgondagens temp blir även den diskad. Men så lång cykel! Jag orkar inte.

Tyvärr är det ju vanligt att äl uteblir ca 2 cykler per år om man har standardlånga cykler. Man kan väl säga att av 12 cykler brukar två cykler vara äl-fria tråkigt nog. Ibland kan man undra hur tusan folk lyckas på första försöket. Så jäkla invecklat att bli gravid!
  • emizz

Det efterlängtade plusset kom igår :) nu hoppas jag att pyret vill stanna denna gången <3

Ehliaz-09 Alice-11
Svar på tråden Tempar/Fertility friend