• Quinna85

Tempar/Fertility friend

Hoppas jag nu la tråden i rätt forum.

Jag har nu tempat varje morgon i 3 månaders tid och använder mig av den suveräna appen Fertility friend.
    Jag skulle nu vilja komma i kontakt med andra som tempar och kämpar för ett +

Det är många funderingar man får när man tempar. Hittar inte någon aktiv grupp så då fick jag starta en egen

• Svar på tråden Tempar/Fertility friend
  • Belinday
    anli00 skrev 2017-12-22 11:44:17 följande:

Tack, känns sjukt overkligt att d faktiskt tagit sig nu! Blir en fin julklapp till sambon iallafall

Önskar er all lycka till :) världens bästa julklapp den lär han aldrig glömma !
  • SofiaS95

Vad säger ni, har jag haft ägglossning dag 14 eller 15...eller har jag ännu inte haft??

• Annalarsson1

Jag hänger på i tråden! Har BIM sjunde januari tror jag...dålig koll på det då jag bara kommit ihåg datum för mina 2 senaste mensar. Det här blir andra försöket för oss. Tänkte testa på julafton och hoppas på två streck att ge gubben i julklapp! ;) Det lär vara lite tidigt men kanske...annars väntar jag till den sjunde och testar igen om inte mensen dykt upp. Grejen är att jag har riktigt långa cykler, typ runt 35-40 dagar(!) så det känns som det kanske inte är för tidigt att testa. Nu får jag sluta övertänka det här, haha!

• Annalarsson1
    Annalarsson1 skrev 2017-12-22 22:36:12 följande:

Jag hänger på i tråden! Har BIM sjunde januari tror jag...dålig koll på det då jag bara kommit ihåg datum för mina 2 senaste mensar. Det här blir andra försöket för oss. Tänkte testa på julafton och hoppas på två streck att ge gubben i julklapp! ;) Det lär vara lite tidigt men kanske...annars väntar jag till den sjunde och testar igen om inte mensen dykt upp. Grejen är att jag har riktigt långa cykler, typ runt 35-40 dagar(!) så det känns som det kanske inte är för tidigt att testa. Nu får jag sluta övertänka det här, haha!

Oupps, fel tråd!! Kan någon radera mitt inlägg?
  • Treansresa
    Malin 845 skrev 2017-12-21 12:44:12 följande:

Vet inte om det är någon kvar här från när jag var aktiv i mars, men jag ville berätta att vår lilla Melanie föddes den 24/7 i vecka 26. Allt har gått förvånansvärt bra, och efter 3 månader på sjukhus är vi äntligen hemma! :)

Jag vill också önska er alla en riktigt god jul och gott nytt år!

Jag minns och har funderat på hur det gick, vad kul att höra och läsa!
  • Malin 845
    Skywalker skrev 2017-12-21 13:18:17 följande:

Kul att höra från dig! Och härligt att allt gått bra trots den läskigt tidiga födseln.

Vi plussade ju samtidigt men jag fick ju missfall i v 9. Plussade igen i juli men fick ett anra missfall. Nu är bi mitt uppe i det första IVG-försöket.

Kram och god jul till dig och familjen!

Ja det har gått över förväntan :).

Just det vi plussade ju samtidigt.. skönt att ni ska börja med ivf, hoppas det tar sig direkt! :)
  • Malin 845
    Mimipig skrev 2017-12-21 21:55:36 följande:

Åh, vad skönt att höra att allt gått bra. Jag är fortfarande kvar här tyvärr... det blev en graviditet som slutade i abort i somras pga att fostret inte var friskt. Så nu hoppas jag på att 2018 blir ett bättre år. God jul och gott nytt år!

Tråkigt att höra.. hoppas att 2018 är ditt år <3

God jul och gott nytt år!
  • Malin 845
    Erla skrev 2017-12-21 23:36:27 följande:

Härligt att höra Malin!! Minns att du skrev att ert barn kom mycket för tidigt. Vår dotter föddes 13/8, en vecka för tidigt :P vet att du skulle haft efter mig egentligen ^^ vi hade väl varit med i tråden ungefär lika länge, du och jag?

Det var inte så tidigt din dotter kom då ;). Hon skulle fötts 29/10, så hon kom tre månader gör tidigt :). Ja jag tror att vi var i tråden lika länge. Finns en Facebook grupp om du vill vara med i den?:)
  • Malin 845
    Treansresa skrev 2017-12-22 22:51:41 följande:

Jag minns och har funderat på hur det gick, vad kul att höra och läsa!

Kul att du tänkt på mig! :) hon vägde ynka 780 gram när hon föddes :)
  • Malin 845
    Zora skrev 2017-12-22 13:21:37 följande:

Jodå, dig minns jag :) Vad skönt att allt är bra trots en så pass tidig födsel!

Jag plussade i maj och fick MA i v.9. Plussade igen i juli och fick ett till MA i v.11... Nu har jag plussat igen (i november) och just nu är jag i v.9 (8+3). Var på VUL i fredags och då såg allt normalt ut. Ingen garanti att det är bra idag, men bara att ha is i magen och hoppas på det bästa. Nästa koll blir KUB i slutet av januari.

Ja det har gått jättebra :).

Vilken otur.. skönt dock att det ser bra ut nu, för nu är det verkligen din tur!
Svar på tråden Tempar/Fertility friend