• Erla

Tempar/Fertility friend

frestelsen skrev 2016-03-30 19:02:49 följande:
    Kul:) börja inte testa bara, går inte sluta;)
    Haha, försent! 
  • Erla
    frestelsen skrev 2016-03-30 19:45:24 följande:
    Ah vet kliar i fingrarna:) vilka test kör du med?
    Stavar från testlagret :) Har ingen aning om vad som är bra eller sämre :P Du då?
  • Erla
    frestelsen skrev 2016-03-30 21:57:24 följande:

Har stickor från testlagret. De är rätt billigt där så då kan man testa ofta:) tycker nog alla test är lika hit o dit:)

Ja, jag tänkte att jag skulle köpa sådana om mina tig slut, men så blev det över :) billigt och bra liksom.
  • Erla
    frestelsen skrev 2016-03-31 07:25:06 följande:

Ah kommit fram till att de ger en typ av rand på sina test. Jag får samma men ingen ökning så är spök jag fått. Så back to inte testa igen;)

Nä men nu väntar jag in bim. Har ju fortfarande jäkla knäpp cyckel.

Jag längtar till nästa månad då jag ska testa letrozol (stavning).

Segt!! Så tråkigt när det är spök :/

Vad hjälper letrozol till med då?

Om det blir en nästa gång menar du väl ;) inte säkert att ett plus skulle visa sig innan äl+14 :)
  • Erla
    Symetrical skrev 2016-03-31 08:35:20 följande:

Det lär det absolut göra! Tror du att du kan hålla dig så länge då?

Vad låg dagens temp på?

Skall hålla tummarna för att mensen håller sig borta.

Jag får försöka i alla fall. Att inte ha några symptom hjälper ju till att hålla sig också :P då får jag liksom inbilla mig att jag har varierande lutealfas eller något annat som skulle kunna innebära en naturlig anledning till att mens inte kommit.

Igår låg den på 36.2 och idag hade den stigit till 36.4. Progesteronet höjer väl oavsett om man är gravid eller ej?
  • Erla
    Symetrical skrev 2016-03-31 08:51:27 följande:

Sorry för kapning, men jag har läst på x antal håll att testlagrets stavar är kiss och visar mycket senare än andra. Med andra ord - lita inte fullt ut på dem!

Oj jaha!! Undrar vilka test som är bäst då :P haha. Har varit lite rädd för att köpa clearblues vanliga pga att många verkar ha fått spök på dem. Tack för info!!
  • Erla
    Symetrical skrev 2016-03-31 11:06:02 följande:

Tveksamt om det faktum att du smörjde med krämen igår skulle kunna få din temp att öka med 0,2 grader till idag... Sådär har det aldrig fungerat för mig. Om man däremot äter progesteron i tablettform är det en helt annan femma, då det är så mycket mer koncentrerat.

Jag väljer att tro att din ökning beror på nåt betydligt trevligare än progesterallen.

Kan du inte slänga upp grafen igen?

Men vad spännande i så fall! :D hoppas det är ett tecken för att det tagit sig då ^^

Såhär ser grafen ut nu :)

• Erla
    frestelsen skrev 2016-03-31 11:08:41 följande:

De är som pergo så äl stimulerande:) njo vet o kan ju va på äl+6 med. Känner mer hopp om vi får börja med det för vi har försökt i 2 år med 2 mf o ett ma. Den ska äver ge bättre äggkvalitet så man kanske slipper fler mf :/

Läkaren sa att vi skulle försöka iaf denna månad så vi kör på men hoppet är inte stort iaf. Blir ju knäpp på när jag har äl o min luthefas som varierar. Även om ff räknar ut så känns det som jag inte kan lita 100. Räcker ju med att va sjuk o sova dåligt så blir de fel . Nu ska vi kolla på vul om de blir äl:) jobbigt bara om fler ägg mognar så vi får vänta iaf

Jaha då förstår jag :) i september har det gått två år för oss också, men vi har knte försökt aktivt under dessa år. Lider med dig. MF och MA är verkligen inte roligt, så hoppas verkligen att letrozol hjälper :)

Haha ja. Två hade jag tyckt var okej, men fler blir nog jobbigt :P skönt att ni får kontroller och sådär så ni ser hur allt ligger till :)
  • Erla
    Ortiz skrev 2016-03-31 11:45:31 följande:

Nu behöver jag er hjälp.

Efter sex i måndagskväll så kom det blod och min temp gick ner i tisdags, tänkte väl att mensen kommer snart.. Men ingen mens och ingen igår heller, inte tagit temp på morgonen eftersom jag antog den skulle komma. Men igår efter sex så kom det blod igen men återigen ingen mens nu heller.... Och jag brukar alltid få på morgonen och allt på dagen. Så...

Vad tror ni?? Har mensvärk så tror hela tiden den ska komma...

När har du BIM? Och har du haft äl? Slemhinnan blir ju skörare när man är gravid och då är det ju vanligt att man blöder. Tänker att det annars kunde vara implantationsdipp. Finns ju självklart risk att det är spottings inför mens.
  • Erla
    frestelsen skrev 2016-03-31 14:48:21 följande:
    Men din graf ser bra ut:) hoppas hoppas:)
    Ja förutom låg temp i allmänhet ser det väl inte så tokigt ut :P 
    Tack!
Svar på tråden Tempar/Fertility friend