• Quinna85

Tempar/Fertility friend

Hoppas jag nu la tråden i rätt forum.

Jag har nu tempat varje morgon i 3 månaders tid och använder mig av den suveräna appen Fertility friend.
    Jag skulle nu vilja komma i kontakt med andra som tempar och kämpar för ett +

Det är många funderingar man får när man tempar. Hittar inte någon aktiv grupp så då fick jag starta en egen

• Svar på tråden Tempar/Fertility friend
  • Zora

Hoppas kan man ju alltid... Men jag tror tyvärr det är kört. Mensen har alltid kommit när tempen väl börjat sjunka och det lär knappast vara en tillfällighet att den ser ut att vara påväg ner

• Reflexen

Nä, det är säkert så. Synd!

Själv går jag o längtar efter mensen. Jag hoppas den kommer snart nu, så jag ser att kroppen kommer igång efter mitt mf i juli. Knasigt, det där - alltid är det nåt

• Zora

Hoppas också för din skull att den kommer snart längtar själv att min ska börja och ta slut (eftersom det sannolikt inte är någon bebis nu) så vi kan ge oss på nästa försök

• Zora

Ja precis! Bara att ta nya tag nästa månad. Ska prova Äl stickor nu tänkte jag så kanske det lyckas bättre.

• E88

Hur går det för er flickor? Nu har jag fått hem en ny temp och ÄL-test :) när i cyklen brukar ni ta ÄL-test?

• Zora
    E88 skrev 2014-08-19 12:58:48 följande:

Hur går det för er flickor? Nu har jag fått hem en ny temp och ÄL-test :) när i cyklen brukar ni ta ÄL-test?

Ja hur går det egentligen.. Väntar på äl som bör infalla någongång runt månadsskiftet (tror jag), tempar som vanligt, men det är ju ett tag kvar tills det börjar bända grejer.

Jag har inte använt äl stickor förut, men har faktiskt beställt hem för att testa den här månaden så jag vet inte riktigt när man ska börja. Borde ju stå i bipacksedeln eller på paketet tycker jag. Min cykel brukar vara 28-33 dagar så jag antar att jag bör börja testa några dagar innan äl beräknat på den kortaste cykeln. Så kanske runt dag 10-12? Jag har ingen aning faktiskt
  • Fjällsippa

Hej. Hoppas jag får vara med här trots att jag inte använder FF utan en annan app. Men ni verkar ha koll på det här med temperaturen.

Jag fick positivt äl-test i söndags och beräknade att jag skulle ha ägglossning i tisdags. Men den där temphöjningen kom inte. Bara sakta har den smugit sig uppåt och Idag ligger tempen precis på medellinjen. Min app menar att jag inte har haft ägglossning än. Men eftersom testet var positivt i söndags så bör den ju ha varit?!

Igår fick jag väldigt ont på vänster sida i magen. Det höll i sig från lunch till kvällen ungefär. Jag har aldrig känt av ägglossningen förut så jag är mycket tveksam till om det kan ha varit det. Kanske var det bara gaser... :) idag känner jag mig iofs lite öm i vänster sida och kring naveln.

Vad tror ni, är det kört den här månaden? Något man borde kolla upp?

• Venne

Hej! Jag tempar för första månaden nu ( har försökt få barn i drygt 2 år). Min kurva ser inte alls ut som andra jag ser.. Någon som kan ge lite input?

Svar på tråden Tempar/Fertility friend