• Quinna85

Tempar/Fertility friend

Hoppas jag nu la tråden i rätt forum.

Jag har nu tempat varje morgon i 3 månaders tid och använder mig av den suveräna appen Fertility friend.
    Jag skulle nu vilja komma i kontakt med andra som tempar och kämpar för ett +

Det är många funderingar man får när man tempar. Hittar inte någon aktiv grupp så då fick jag starta en egen

• Svar på tråden Tempar/Fertility friend
  • Iskristall
    SecretlyMe skrev 2014-09-01 18:32:10 följande:

Tack för svaret :) Ja, dippen tydde på mens, precis som jag trodde. Men blev förvirrad när den hållt sig jämn fram till nu, och då hade jag ändå en temphöjning igår.

Varsågod! :) Ja, ibland beter sig tempen/kurvorna/kroppen lite underligt inte som man tänkt sig :)
  • E88

Ser ju bra ut då Zora, håller tummarna :)

Har inte skrivit in mina ÄL-tester så får se när ff skriver ÄL. När tror ni jag hade ÄL? :)

• Zora
    E88 skrev 2014-09-02 15:57:18 följande:

Har inte skrivit in mina ÄL-tester så får se när ff skriver ÄL. När tror ni jag hade ÄL? :)

E88 skrev 2014-09-02 15:57:18 följande:

Jag gissar på dag 16 alltså fredag 29/8
  • plopp76

Hej!

Jag är ju som sagt lite ny på att tempa? men jag har en fråga:

När jag ska skriva in tempen så går jag in i mappen och trycker på "temp" och skriver in tempen.

Men går man in på "data" så finns det ju ett ställe där man kan skriva in tempen också? Där i den menyn finns det även en inställning för tid. Det står förvalt 12.00 AM där och jag ändrar aldrig det. Borde jag ändra där? Och vilken tid är det då jag ska skriva in? 

• Zora
    plopp76 skrev 2014-09-03 08:49:15 följande:

Hej!

Jag är ju som sagt lite ny på att tempa? men jag har en fråga:

När jag ska skriva in tempen så går jag in i mappen och trycker på "temp" och skriver in tempen.

Men går man in på "data" så finns det ju ett ställe där man kan skriva in tempen också? Där i den menyn finns det även en inställning för tid. Det står förvalt 12.00 AM där och jag ändrar aldrig det. Borde jag ändra där? Och vilken tid är det då jag ska skriva in? 

Jag brukar trycka på dagen i kalendern, då kommer man också till "data". Tiden du fyller i är den tid du tar tempen på morgonen. Är det alltid samma tid kan du ju gå in under "temp" annars ändrar du tiden under data.

FF använder tiden i sin analys av hur tillförlitlig temperaturen är. Tar man tempen vid olika tider kan man i sitt diagram få tomma ringar, vilket indikerar att tempen den dagen kanske inte är helt korrekt.
  • plopp76
    Zora skrev 2014-09-03 09:23:32 följande:
    Jag brukar trycka på dagen i kalendern, då kommer man också till "data". Tiden du fyller i är den tid du tar tempen på morgonen. Är det alltid samma tid kan du ju gå in under "temp" annars ändrar du tiden under data.

FF använder tiden i sin analys av hur tillförlitlig temperaturen är. Tar man tempen vid olika tider kan man i sitt diagram få tomma ringar, vilket indikerar att tempen den dagen kanske inte är helt korrekt.
    Aha! Ok, så om jag har testat samma tid varje morgon så kan jag alltså ställa in tiden en gång bara? 

Jag ska kika lite mer i appen och bekanta mig. Tack för hjälpen!
  • AnnC

Men fyller ni in på datorn då?
    Jag har iphone och på min app står den tiden som är då jag fyller i, så behöver aldrig tänka på det. Om man inte fyller i senare än vad tempar då men jag fyller alltid i med en gång..

• plopp76
    AnnC skrev 2014-09-03 10:24:03 följande:

Men fyller ni in på datorn då?
    Jag har iphone och på min app står den tiden som är då jag fyller i, så behöver aldrig tänka på det. Om man inte fyller i senare än vad tempar då men jag fyller alltid i med en gång..

Jag fyller i i min app, visserligen inte iPhone utan en Samsung (android). Där står det alltid 12.00 AM? Men nu vet jag ju att jag ska ändra det med så då är det ok :) Kanske går det att förinställa tiden på nåt vis på den tid som jag har klockan på?
  • AnnC

Jag har inte gjort någon inställning, kanske är olika på iphone och android då.
    När jag går in i min app kommer jag direkt till kalendern, trycker på dagens datum och där lite längre ner fyller jag i tempen och den rätta tiden står precis under som man även kan ändra. Så ser det ut hos mig och så gör jag

Svar på tråden Tempar/Fertility friend