Arbetsvegan skrev 2013-12-27 13:56:18 följande:
Det omvända gäller också, vilket många "glömmer", att det fungerar utmärkt för många. Barnen bollas naturligtvis inte fram och tillbaka, det är bara ett fånigt icke-argument, uttalat av de som eg inte vet vad det handlar om!
På det hela taget är min erfarenhet att de föräldrar som har delat boende är de som är mest inställda på barnens bästa och agerar mindre efter principer och måsten.
Eh, jo - barnen bollas fram och tillbaka. Det var ju just det som diskuterades. Att en person anser att det går utmärkt att bolla barnet fram och tillbaka redan från början.
Min bror skulle kunna ha sin baby ensam om hans sambo reste iväg på semester i en vecka. Efter ett antal timmar skulle den lilla sluta skrika hysteriskt efter mamma och resignera. Precis samma sak med barn som bollas fram och tillbaka. De lär sig att det inte är lönt att protestera - de får ändå inte som de vill. Hur kommer detta påverka dessa barn i framtiden? De har redan från början lärt sig att deras vilja och önskningar inte räknas.
Mina grannar lämnade sina 10-månaders dotter i drygt en vecka och åkte på semester. När de kom hem var flickan sur i flera dagar och ville inte se åt dem. Dagen efter hon slutat gymnasiet flyttade hon hemifrån. Kan inte annat än att tänka att det kan ha ett samband.