• Anonym (mamma)

min son är bögisk, släkten gör bögiska skämt.

I somras berättade min son för mig att han är bögisk. Jag accepterade förstås, men vi har inte berättat för resten av familjen. Anledningen är att pappan har svårt att acceptera sånt och likaså syskonen (tror vi i alla fall), så min son han själv sagt att han inte vill att någon ska veta. Egentligen fungerar det jättebra såhär, men nu kommer det nya problemet. I jul ska vi fira hos min mans bror. Och när våra familjer samlas blir alla som nötter och har hur kul som helst. Vi är som en stor familj där vi trivs jättebra ihop. Ett problem dock...skämten som dras där är lite grova. Och ibland brukar min mans bror dra "roliga bögskämt", så som han uttrycker det. Förra året gjorde det. Varje ord i de skämten var som en kniv i magen på min son, berättade han för mig. Men då visste jag inte om hans läggning. Nu i år är min son inte så positiv till att träffa släkten. Han tror att de kommer hålla på med bögiska skämt igen, just för att hans farbror tycker det är kul. Jag föreslog att vi skulle berätta för alla om läggningen, men han ville absolut inte. Vad ska man göra?

• Svar på tråden min son är bögisk, släkten gör bögiska skämt.
  • La Lola

Veckans fredagstråd eller?
    Med tanke på det hemsnickrade ordet "bögisk"......

*mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • taquine
    La Lola skrev 2013-12-13 15:54:32 följande:
    Veckans fredagstråd eller?
    Med tanke på det hemsnickrade ordet "bögisk"......
    Säkert+ det har dykt upp några till och alla är lika smärtsamt tråkiga..Gråter
    Jag älskar att du älskar mig som jag älskar mig
  • FireLady

Förr eller senare behövs det berättas. Finns väl två vägar där, de tar det bra eller uppför sig som kompletta idioter. Viktigast är väl att åtminstone du står på hans sida, för ensam lär han inte klara av det.

• Anonym (mamma)

Att jag skrev "bögisk" var för att markera att det är så min mans bror drar sina skämt

• La Lola
    Anonym (mamma) skrev 2013-12-13 15:57:28 följande:
    Att jag skrev "bögisk" var för att markera att det är så min mans bror drar sina skämt
    Han tror man säger så alltså?
  • Anonym (mamma)
    La Lola skrev 2013-12-13 16:05:38 följande:
    Han tror man säger så alltså?
    nej. det är en del av hans "skämt"
  • La Lola
    Anonym (mamma) skrev 2013-12-13 16:08:33 följande:
    nej. det är en del av hans "skämt"
    Han använder det ordet?
  • Anonym (AD)

Jag har full förståelse för att sonen inte vill vara öppen med sin läggning inför de människorna, så det skulle jag inte kräva. Du som mamma kan ju stoppa dem genom att säga: "Jag känner en kille som är bög, så det är inte kul att höra era skämt. Ni får dra dem någon annan gång!". Då slipper sonen göra någonting.

En undran: Varför används konstiga ord i alla trådar skrivna av föräldrar till homosexuella? Vad är det för fel på bög eller homo?

Svar på tråden min son är bögisk, släkten gör bögiska skämt.