min son är bögisk, släkten gör bögiska skämt.
I somras berättade min son för mig att han är bögisk. Jag accepterade förstås, men vi har inte berättat för resten av familjen. Anledningen är att pappan har svårt att acceptera sånt och likaså syskonen (tror vi i alla fall), så min son han själv sagt att han inte vill att någon ska veta. Egentligen fungerar det jättebra såhär, men nu kommer det nya problemet. I jul ska vi fira hos min mans bror. Och när våra familjer samlas blir alla som nötter och har hur kul som helst. Vi är som en stor familj där vi trivs jättebra ihop. Ett problem dock...skämten som dras där är lite grova. Och ibland brukar min mans bror dra "roliga bögskämt", så som han uttrycker det. Förra året gjorde det. Varje ord i de skämten var som en kniv i magen på min son, berättade han för mig. Men då visste jag inte om hans läggning. Nu i år är min son inte så positiv till att träffa släkten. Han tror att de kommer hålla på med bögiska skämt igen, just för att hans farbror tycker det är kul. Jag föreslog att vi skulle berätta för alla om läggningen, men han ville absolut inte. Vad ska man göra?