Inlägg från: Beautifully Decayed |Visa alla inlägg
  • Beautifully Decayed

    Någon som ska börja med Gonal-f i jan2014? Följas åt?

    Hej, hoppar gärna in här. Har två barn sen tidigare. En egentillverkad och en pergotillverkad Har nu kämpat i 26 mån för en trea. Fick pluss för några dagar sen men började blöda igår, antagligen tidigt missfall då gravtesterna inte visar så positivt längre heller. Ska iallafall börja spruta gonal-f dos 50 nu på torsdag och hoppas på det bästa. Vi testade pergotime i sex månader denna gång men konstigt nog funkade inte den som förra gång. Finmamma: Hur gick med ägget? Mindröm90: Fick du nån mens? Har du börjat spruta ännu?

  • Beautifully Decayed

    Mindröm90: Hoppas det går bättre idag. Du får uppdatera här hur det gick sen. Jag håller tummarna. Finmamma: Jag vet! Jag fattar inte heller att det ska vara så svårt. Jag hoppas det blir tredje gången gillt för dig nu. När ska du på vul? Jag som du sprutar också 50 ie. Jag är riktigt ledsen idag. Jag är på sprutdag 13 och i princip har ingenting hänt sen sprutdag 7. Jag var på vul sprutdag 7 och hade 2 äggblåsor på 11 respektive 11.5 mm stora och min läkare var positiv och sa att det ser ut som att dem borde vara stora och färdiga för ovitrelle sprutan idag. Jag var på vul idag, sprutdag 13 och ingen av dem två har växt till sig. Båda två var samma storlek och så hade jag fått massa andra små. Däremot var det inte min läkare som jag träffade idag utan en annan läkare som jag inte alls gillade. Han kunde inte svara på varför äggblåsorna inte hade växt nånting och jag fick nästan tvinga honom och ge mig måtten på äggen. Innan jag går så bokar han in mig till min egen läkare för ett vul till nu på fredag och så säger han att jag får avbryta om äggen inte har växt till sig, att man inte kan spruta hur länge som helst. Och inte heller får jag höja dosen utan jag ska fortsätta med 50 ie. Jag vet att det är min läkare som bestämmer om vi ska avbryta eller inte men jag blev bara såå ledsen och besviken. Tyckte inte jag fick något svar på nån av mina frågor.

  • Beautifully Decayed
    Finmamma skrev 2014-04-22 18:51:21 följande:
    Sist sprutade jag i 25-26 dagar!! Började med 37,5 sedan 50 sedan 75 och sedan 125 och äl!

    Gången dessförinnan började jag med 37,5 sedan 50 sedan 75 och äl! Sprutade i 17 dagar!

    Retar mig på att det är så olika fr läkare till läkare!
    Riktigt trist att man ens funderar på att avbryta efter bara 13 sprutdagar och dessutom inte ens får jag testa och höja dosen heller. Ska bli skönt med min egna läkare nu på fredag. Fattar inte heller att det kan vara så olika från läkare till läkare.

    När ska du på vul?
  • Beautifully Decayed
    Demajbebis skrev 2014-04-23 22:25:19 följande:
    Jag hoppar in här. Inväntar nu min mens för att börja med gonal-f. Den bör komma i helgen som kommer. Kört ett par pergo-omgångar men utan resultat, min gyn hoppas på sprutorna, och självklart hoppas jag ännu mer . Ska börja me dos 75 på dag 2 i menscykeln o sen ultraljud dag 6. Håller tummarna att detta gör susen! Orkar snart inte mer efter 4 års försök att bli gravid!
    Välkommen!
    Jag förstår verkligen att du är trött efter fyra år, jag har "bara" kämpat i två år och känner hur modet bara faller ju längre tiden går. Jag håller verkligen tummarna för att sprutorna ska hjälpa dig. Hoppas din mens dyker upp snabbt, vet hur otåligt det kan vara att vänta utan att göra nånting.

    MinDröm90: Hur gick det på vul i tisdags?

    Själv har jag vul för tredje gången imorgon, känns inte alls hoppfullt då äggblåsorna inte hade växt nånting sist så jag är förberedd på att få avbryta
  • Beautifully Decayed
    MinDröm90 skrev 2014-04-24 22:03:42 följande:
    Vi har till och med haft tankar på att ta en paus från detta, de tar jätte mycket på oss, vi har försökt i 3 år, vi har provar pergotime hsg och hss tror jag de heter, alltså både röntgen och spoling. Jag har haft läkare som har sagt att jag inte kommer fånarna utan IVF och jag har haft läkare som har sagt att jag borde fånarna utan hjälp.

    Börjar bli ganska tröttsamt. Och många runt oss får barn och jag vet inte hur vi ska hålla hoppet uppe.

    Jag hoppas så klart att de händer nått snart men vågar inte hoppas på allt förmycket, fånga blir lika ledsen varje gång mensen kommer. Vill ju ha ett mirakel nu.
    Riktigt tråkigt att höra
    Jag vet hur svårt det är att kämpa och försöka hålla modet uppe. Men det sista man har är hoppet, tycker absolut inte att ni ska ge upp om nånting ännu. Ge åtminstone Gonal-F en ärlig chans i några månader och se hur det går. Så tänker jag iaf. Tycker också det är ganska skönt att ha hittat denna tråd så man får ventilera lite.

    Det var en kämpig dag för mig. Kom hem alldeles nyligen från vul. Mina två äggblåsor på 11 mm hade inte växt ett dugg så nu på sprutdag 15 får jag avbryta. Jag kommer och få börja med 75 var tredje dag nästa gång. Ska knapra provera för att få igång mensen. Tycker det är skittråkigt och jag hade verkligen satt mitt hopp i gonalen men min läkare sa att det kan ta två till tre omgångar tills man hittar dosen som är optimal för kroppen. Jag väljer och lyssna på henne då det får mig och må bättre. 

    Tråkigt också att min fertilitetsklinik har sommarstängt så tar det inte sig nästa månad så måste jag vänta till augusti innan det händer något, undrar om man kan be om pergotime under tiden :/

    Finmamma: Håller tummarna för dig!
  • Beautifully Decayed
    MinDröm90 skrev 2014-04-25 11:53:43 följande:
    Men varför ska du avbryta? Jag har sprutat i 24 dagar, började första mensdagen.
    Jag började på tredje mensdagen och enligt min läkare får man dålig kvalité på äggen om man sprutar för länge sen pratade hon också om att hon vill att cykeln ska vara regelbunden osv.
  • Beautifully Decayed
    MinDröm90 skrev 2014-04-25 22:39:18 följande:
    Okej, jag hade ett ägg på 10mmi dag. Ska fortsätta med 75 o nytt vul på tisdag. Jag har frågat mina läkare hur länge man kan spruta, o enligt dom kannan hålla på rätt länge.
    Tycker alla säger så olika men hoppas iaf ditt ägg har växt till sig till tisdagen, håller tummarna.
  • Beautifully Decayed

    Demajbebis: Tror inte det gör så mycket. Jag gjorde också sådana småfel i början men man blir proffs med tiden.

    Finmamma: Här i Gävle punkterar dem tyvärr inte äggen men jag har hört från andra säga att det känns som lite mensvärk så då borde det inte vara så farligt.

    MinDröm90: Det är verkligen vad olika läkare är över hela landet. Till mig sa min läkare att jag i princip nästan måste ta ovitrelle (ägglossningssprutan) så det blir garanterat att ägget släpper annars är det lite synd om man ska hålla på spruta sig och spendera massa pengar och så finns risken att ägg aldrig ens släpper. Men jag håller tummarna att ditt lilla ägg ska släppa.

    Själv inväntar jag mensen för att få börja spruta igen. Har nyss avslutat en provera kur men ingen mens i sikte. Hoppas verkligen den kommer denna månad annars kommer jag få vänta till augusti då vår klinik har semesterstängt från juni. Jag vill verkligen få en chans till innan semesterstängt

  • Beautifully Decayed
    MinDröm90 skrev 2014-05-05 22:42:38 följande:
    Tyvärr inget än, ägglossningsstickorna har fortfarande inte visat nått, ringde läkarna i dag och dom säger att jag ska fortsätta i 3 dagar till är där fortfarande ingen ägglossning ska jag ringa igen. Har börjat få riktigt ont i bröstvårtorna och har en konstig känsla i tjejmagen. Kanske bara en inbillning jag vet inte. Läkarna sa att jag kanske har missat ägglossningen med stickorna, men vi har ju haft samlag varannan kväll så vi borde inte ha missat den. Och jag har läst att ägglossningsstickorna kan missvisa om man har pco vilket jag har, de står på vissa förpackningar.
    Har också pco och känner till det där med missvisande äl-stickor, har hänt mig nån gång att jag haft äl men stickorna har inte visat något så jag hoppas verkligen det är så för dig också. Dessutom känns det som om dessa billiga stickor eller alla tester i ren allmänhet inte är hundra procent pålitliga.

    Kanske du kan fråga om du kan få göra ett sånt där test, vet inte vad det heter men dem kollar genom blodprov om man har haft äl eller inte. Vore ju bra att veta så att du kan ta ägglossningsspruta inför nästa gång om du inte har haft äl denna månad.
  • Beautifully Decayed
    Finmamma skrev 2014-05-06 20:43:55 följande:
    Här va det äl i helgen, tror natten till söndagen. Hade två äggblåsor på 19 och 18 mm och en tredje på 14 mm som de punkterade.

    Jag vill såå gärna att det ska bli en bebis denna gången...är bara på äl +2 nu och tiden går sååå sakta!!

    Mina blåser är sldrig större än 7-8mm efter 1 v sprutande. Ta de lugnt finns gått om tid.
    Åh vad roligt Finmamma! Är verkligen glad för din skull, hoppas det har tagit sig för dig denna gång. Nu börjar din olidliga väntan på att få testa
  • Beautifully Decayed
    MinDröm90 skrev 2014-05-08 19:05:16 följande:
    Nä, över hela nedre delen av magen. Är lite svullen oxå, de sa läkaren va normalt,hon sa till mig att ägget har försvunnit, hehe tyckte de lät konstigt o va nära på att skratta när hon sa de. Läkaren jag kom till i dag sa att jag måste ha missat äl med stickorna eller att dom inte ger rätt svar pga min pco. Hon förstod inte varför dom inte gav mig äl sprutan, o sa att blir jag inte gravid nu så ska jag få den nästa gång för att vara säker på att jag får äl o då vet vi ungefär när.
    Ja, jag tyckte också att det var konstigt att dem inte gav dig äl-sprutan för det är ju typ som en garanti att ägget verkligen lossnar då du redan sprutar med gonal-f. Men vad skönt att du ska få det nästa gång, håller tummarna att du inte behöver nån nästa gång Flört

    Har nån av er tagit provera och när har ni i så fall fått mens? Det har gått ca 4 dagar sen sista tabletten och ingen mens i sikte :/
  • Beautifully Decayed
    Finmamma skrev 2014-05-10 23:34:56 följande:
    Hej tjejer!

    Idag är jag på äl +6. Vågar inte säga det rakt ut men känns annorlunda denna gången.

    Är så rädd att jag inbillar mig....och att det slutar med minus på stickan precis som det brukar.

    Mina symtom: dragningar och ilningar i nedredelen av livmodern som går ner i ljumskarna. Lite lätt mensvärk, illamående och fruktansvärt trött. Sedan idag super ömma bröst.
    Symtomen låter verkligen lovande, håller alla tummar och tår för dig.

    Själv fick jag min mens igår, tjohooo. Tänk att man kan bli så glad för att få mens. Ska börja spruta imorgon, 50 ie och 75 ie var tredje dag. Hoppas verkligen det tar sig nu före sommaren.
  • Beautifully Decayed

    Finmamma: Vet att det är såå svårt att hålla sig för att inte analysera sönder sig med symtom men om du är på äl +6 är det väldigt tidigt att känna något ännu tror jag. Äggest fäster väl ungefär nu om det har tagit sig så var lugn och förlora inte hoppet. Hoppet är det sista som överger en brukar man säga. Tog du någon äl-spruta? Tror att ovitrelle visar positivt upp till 14 dagar så det är ingen idé att testa tidigt heller, lite tufft det här med väntan :/

    Demajbebis: Jag håller tummarna för att dem ska växa till sig. Förresten vad är orgalutran för nånting?

    Här ringde dem upp mig från sjukhuset idag och sa att jag ska börja spruta på dag 5 istället för dag 3 så nu måste jag vänta och börja på onsdagen istället. Nån av er som vet varför? Har alltid fått för mig att man ska börja på dag 3 dessutom fick jag inget bra svar då det var en sköterska om ringde mig och inte min läkare och hon kunde inte förklara exakt.

    Förresten kan ni kalla mig BD, vet att mitt nick är lite långt

  • Beautifully Decayed

    Demajbebis: Aha då förstår jag. Jaa, syftet är ju bra men det lät inget roligt med nålen. Men vad gör man inte för en liten

    Finmamma: Ser en skugga men skulle inte lita på testet då det är väldigt tidigt. Min läkare har sagt att ovitrellen kan visa positivt upp till 14 dagar efter sprutan. Men om du får stegring dem nästkommande dagar borde det betyda att du är gravid. Åhh vad spännande det är nu Solig

  • Beautifully Decayed

    Finmamma: Det ser verkligen svagt positivt ut. Jag håller tummarna att strecket blir starkare. Demajbebis: Lider verkligen med dig. Jag som bara tar gonal-f och tycker det är obehagligt. Kan inte tänka mig en till spruta med större nål.

  • Beautifully Decayed
    Finmamma skrev 2014-05-14 09:36:39 följande:
    ((( testet va negativt imorse! Alla symtom borta. Orkar inte mer. Vi hörs kanske längre fram igen

    Åh vad tråkigt Men jag tycker inte du ska ge upp hoppet ännu för du testade väl innan bim då finns det ju en chans att du testar för tidigt.
Svar på tråden Någon som ska börja med Gonal-f i jan2014? Följas åt?